Renault otevírá novou linku na výrobu elektromotorů v závodě Cléon


Závod v Cléonu učinil nový krok ve své transformaci na elektrický pohon, když slavnostně otevřel novou výrobní linku elektromotorů "ePT-160kW". Skupina Renault investovala od roku 2018 v závodě Cléon 620 milionů eur do průmyslové výroby 100% elektrických a hybridních motorů skupiny.

Továrna, která je centrem odborných znalostí v oblasti výroby velmi výkonných elektrických a mechanických komponentů, bude mít od roku 2024 výrobní kapacitu více než 1 milion elektrifikovaných motorů ročně, včetně 500 000 elektrických motorů a 510 000 hybridních motorů. Tento přechod na elektrický pohon, který byl zahájen v roce 2012, podporuje strategii skupiny, jejímž cílem je dlouhodobě rozvíjet své aktivity v oblasti elektrického hodnotového řetězce ve Francii, a ambici značky Renault, aby do roku 2030 byly osobní vozy v Evropě 100% elektrické.

Nový elektromotor "ePT-160kW" vyvinutý v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi s výkonem 160 kW bude pohánt 100% elektrické modely Renault, včetně modelu Megane E-Tech. Jde o synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, kterou skupina Renault používá již deset let a která nabízí vyšší účinnost než motor s permanentními magnety. Je kompaktnější a lehčí než motor v modelu Zoe, má vyšší výkon (96 a 160 kW) a lepší točivý moment (300 Nm). Nabízí veškeré potěšení z jízdy na elektřinu, včetně okamžitého zrychlení, které je dynamické a lineární.

Aby se tento přechod urychlil a podpořil rychle rostoucí trh s elektrickými motory, byla po rekonstrukci přibližně 8 000 m2 zřízena nová montážní linka pro motor "ePT-160 kW". Výrobní závod zahrnuje 4 montážní linky a 2 navíjecí linky s výrobní kapacitou 120 000 motorů ročně a díky své flexibilní konstrukci by mohl vyrábět 240 000 motorů ročně. Od roku 2024 bude výroba rozšířena o motor "ePT-100 kW" pro budoucí elektromobil Renault 5 a od roku 2027 o novou generaci elektromotoru o výkonu 200 kW.

Cléon v číslech:

• 98 milionů vyrobených motorů a převodovek od zahájení provozu v roce 1958.

• 620 milionů € investovaných od roku 2018 do průmyslové výroby elektromotorů

• V roce 2021 bude vyrobeno 934 459 mechanických komponentů, z toho 34 % elektrických

• 3 228 zaměstnanců, z toho 14 % žen na pozici operátorů a 7 % na pozici manažerů

• 100 nových zaměstnanců v roce 2022

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Volvo investuje10 miliard švédských korun do továrny na elektrické vozy


Společnost Volvo Cars chce prostřednictvím své příští generace čistě elektrických vozů nabídnout zákazníkům delší dojezd, rychlejší nabíjení a nižší náklady, přičemž má současně v plánu dosáhnout nových milníků v oblasti automobilové bezpečnosti a udržitelnosti.

Aby mohla svém ambice uskutečnit, rozhodla se v následujících letech investovat do své švédské továrny Torslanda 10 miliard švédských korun, aby ji plně připravila na výrobu příští generace čistě elektrických vozů. Ivestice představují další kroky na cestě k naplnění ambice společnosti Volvo Cars stát se do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozidel a současně odrážejí závazek automobilky i do budoucna dlouhodobě působit ve svém rodném městě Göteborgu.

„Prostřednictvím zmíněných investic děláme důležitý krok směrem k naší plně elektrické budoucnosti a souběžně se připravujeme na příchod ještě vyspělejších a lepších elektrických vozů Volvo,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel automobilky. „Torslanda je naší největší továrnou a jako taková sehraje zásadní roli v naší probíhající transformaci, na jejímž konci se naše společnost stane do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozů.“

Nejvýznamnější a nejvíce vzrušující změnou realizovanou v rámci tohoto investičního balíčku je zavedení strojů určených k odlévání velkých hliníkových dílů karoserie pro elektrické modely Volvo příští generace. Odlévání velkých dílů přináší celou řadu výhod z hlediska udržitelnosti, nákladů i vlastností vozu a Volvo Cars patří mezi první automobilky, které do tohoto procesu vkládají své investice. Odlitím hlavních částí struktury podlahy jako jednoho hliníkového dílu dojde ke snížení hmotnosti vozu a zlepšení jeho energetické účinnosti, na což navazuje prodloužení dojezdu elektrického vozu. Toto řešení současně umožňuje konstruktérům automobilky Volvo optimálně využít dostupný prostor v kabině a v zavazadlovém prostoru, čímž dojde ke zvýšení celkové všestranné využitelnosti vozu.

Úkolem nové továrny na montáž akumulátorů bude integrace akumulátorových článků do struktury podlahy vozu. Pokud jde o rekonstrukci montážní dílny, hlavním smyslem je její přizpůsobení potřebám plně elektrických vozů příští generace a novým procesům, jako je například bod prvního spojení karoserie s podlahou vozu.

Továrenský komplex Torslanda má roční výrobní kapacitu 300 000 vozů, přičemž je jedním z nejdéle fungujících výrobních závodů automobilky Volvo Cars. Továrna byla slavnostně otevřena již v roce 1964 švédským králem Gustavem VI. Adolfem a po dlouhou dobu byla největším samostatným výrobním závodem v zemi. V současné době funguje v továrně Torslanda třísměnný provoz a je zde zaměstnáno kolem 6 500 lidí.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


CS katalogy - dodavatel veletržního katalogu pro veletrh e-SALON


Společnost  ABF, a.s. prohlašuje, že společnost CS katalogy je jediným dodavatelem veletržního katalogu pro veletrh e-SALON - má souhlas k užívání či propagaci chráněných názvů či log veletrhů pořádaných ABF, a.s. a k oslovování jednotlivých vystavovatelů jménem pořadatele veletrhu.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Začaly přípravy 4. ročníku výstavy e-SALON - nabídne to nej z čisté mobility


Začaly přípravy 4. ročníku výstavy e-SALON - nabídne to nej z čisté mobility

Společnost ABF už pracuje na novém, v pořadí už čtvrtém, ročníku veletrhu čisté mobility s tradičním názvem e-SALON. Novinkou bude rozšíření o oborovou sekci e-TECHNOLOGY. Hlavním lákadlem se, stejně jako v předchozích letech, stanou nejnovější elektromobily, hybridní a další ekologická vozidla i dopravní prostředky.

Loňský ročník e-SALONu v listopadu navštívilo více než 16 tisíc návštěvníků, na akci se akreditovalo 109 odborných novinářů. Hvězdami výstavy se staly elektromobily značek Škoda i Volkswagen, Ford se pochlubil SUV Mustang Mach-E, Porsche supersportem Taycan, Taycan Cross Turismo či Panamera 4S E-Hybrid Sport. Audi na výstavě ukázalo Q4 e-tron Sportback, ale i e-tron GT, Hyundai své modely Tucson PHEV, Santa Fe PHEV, Ioniq 5, Kona EV i vodíkové Nexo. Návštěvníci viděli v Letňanech i nejnovější model Tesla Y, premiéru měl i malý elektromobil CUPRA BORN. Svět užitkových vozů zastoupily novinky VW Multivan Highline a eCrafter.

„Jedním z hlavních taháků byla novinka značky Dacia s názvem Spring, která se stala nejlevnějším konvenčním elektromobilem na trhu. Úspěch slavila i česká výstavní premiéra Renaultu Megane E-Tech. Návštěvníci tradičně hojně využívali možnost testovacích jízd s různými ekologickými novinkami. K dispozici byly desítky ekologických vozidel, celkem proběhlo 1528 testovacích jízd. Pro návštěvníky bylo připraveno i testování elektromotorek, elektrokol a dalších elektrovozítek. V doprovodném programu měl velký úspěch stánek spolupořadatele akce TV Prima, kterému dominoval žlutý autobus propagující seriál Slunečná,“ shrnula ředitelka veletrhu Jana Nosálová.

Odborníci na veletrhu navštívili souběžně konaný 3. ročník konference Čistá mobilita s tematickými bloky Čistá mobilita v ČR, Automobilový trh za rozcestím, Podpora čisté mobility i Aktuální stav elektromobility. Druhý den byl věnován konferenci ENERGO SUMMIT.

E-salon 2022 opět s novinkami

Pořadatelské společnost ABF ve spolupráci s televizí Prima a jejím pořadem Autosalon připravují na rok 2022 další novinky spojené s oblíbenou výstavou. Rozšířena bude o oborovou sekci e-TECHNOLOGY zahrnující například bateriová úložiště, ale i prezentace výrobců, dodavatelů, distributorů a poskytovatelů služeb bezemisních, větrných i vodních produktů a jejich řešení.

„Nejnovější vozy s alternativními pohony obsadí moderní haly 3 a 4, v hale 2 se budou prezentovat všechny exponáty a technologie spojené s elektromobilitou a firmy z oblasti e-TECHNOLOGY. V hale 8 se budou odehrávat testovací jízdy. Po celou dobu výstavy opět nebude chybět bohatý doprovodný program jak pro odborníky, tak pro širokou veřejnost,“ doplnila Jana Nosálová.

Čtvrtý ročník veletrhu e-SALON se bude konat ve dnech 10. – 13. listopadu 2022 na výstavišti PVA EXPO Praha v Letňanech.

Generálním partnerem veletrhu e-SALON je Skupina ČEZ.

 

 

 

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA e-SALON 2021


Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Oborové členění


             1.   e-SALON, veletrh čisté mobility
1.1.    Dopravní prostředky na alternativní pohon (elektromobily, hybridy, plug-in hybridy, ostatní)
1.2.    Trucks, autobusy (elektro, CNG, vodík, ostatní)
1.3.    Užitková vozidla (komunální a zahradní technika)
1.4.    Ostatní mobilita na alternativní pohon (motocykly, elektrokola, drony, vírníky, vrtulníky, letadla)
1.5.    Doplňky související s mobilitou
1.6.    Carsharing
1.7.    Bazar ojetých automobilů
1.8.    Dotace, legislativa
1.9.    Služby (energetické, finanční, leasingové)
1.10.  Asociace
1.11.  Odborná a komerční média, vydavatelství
    
             2.   e-TECHNOLOGY, veletrh technologií a řešení pro čistou mobilitu
2.1.    Energetické společnosti
2.2.    Výrobci, dodavatelé, distributoři a poskytovatelé služeb bezemisních, větrných, vodních řešení
2.3.    Poskytovatelé síťové infrastruktury a řešení pro integraci energie z obnovitelných zdrojů
2.4.    Nabíjecí a plnicí infrastruktura
2.5.    Bateriová úložiště
2.6.    Certifikační ústavy
2.7.    Start-up firmy
2.8.    Autonomní mobilita, Smart cities
2.9.    Výzkumné a vývojové ústavy
2.10.  Finanční služby
2.11.  Asociace
2.12.  Odborná a komerční média, vydavatelství

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Pozvánka na ENERGO SUMMIT 2022


Zveme vás na 7. ročník energetického summitu, jehož cílem je podpořit veřejnou debatu ke směřování české energetiky v budoucnu s ohledem na existující i budoucí možné problémy, pomoci k prezentování nezbytných a v řadě i nepopulárních kroků pro občany ČR a přispět k celospolečenské i politické podpoře rozvoje energetiky ČR.

V rámci konference vystoupí zástupci státní správy a jejich institucí, podnikatelských a zaměstnavatelských svazů, energetického sektoru atd., což umožní prezentovat návrhy řešení ze širokého spektra pohledu na tento sektor.

Zaměření konference, která bude rozdělena do 2 navazujících bloků, je následující:

Blok 1:

  • Současný stav energetiky v ČR, SEK, Green deal, problémy a plány
  • Energetická bezpečnost ČR

Blok 2:

  • Problémy na energetickém trhu z pohledu dodavatelů energie i zákazníků
  • Prezentace konkrétních řešení pro zákazníky

Vstup na summit je zdarma

Generálním partnerem akce je Skupina ČEZ.

DATUM A MÍSTO KONÁNÍ:
7. června 2022 od 10.00 hod. (registrace účastníků již od 9.30 hod.), Kongresový sál, Vstupní hala II, PVA EXPO PRAHA, Beranových 667, 199 00 Praha 9 - Letňany

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Veletrhy a akce bez omezení


Od 14. 3. 2022 již nejsou platná  žádná mimořádná opatření proti koronaviru vztahující se na konání veletrhů a dalších akcí na výstavišti. Zrušena tak byla i povinnost nošení respirátorů v uzavřených prostorech.

Veletrhy a další akce pořádané na výstavišti se tímto krokem vracejí do podoby, jak jsme je znali před pandemií. Těší nás rostoucí zájem vystavovatelů i návštěvníků o akce v letošní sezóně a věříme, že tento trend bude úspěšně pokračovat.

Přestože formální kontroly zmizely, výstaviště PVA EXPO PRAHA zůstává bezpečným místem, kde dbáme na zvýšenou hygienu a bezpečnost všech účastníků. Těšíme se na vás na nejbližších akcích!

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Na veletrh již bez certifikátu!


 

Důležitá změna!! Veletrhy jsou nyní přístupné bez prokazování bezinfekčnosti týkající se koronaviru. Tento krok znamená mnohem větší komfort jak pro naše návštěvníky, tak vystavovatele. Zároveň věříme, že je to signál oznamující blížící se konec koronavirové pandemie, na který všichni netrpělivě čekáme. 

 

I bez kontrol certifikátů zůstávají naše veletrhy bezpečným místem, kde dbáme na zvýšenou hygienu, dezinfekci či rozestupy účastníků. Těšíme se na vás na veletrhu, který již proběhne ve zlepšené atmosféře, bude se těšit většímu zájmu návštěvníků i vystavovatelů a přinese potřebný restart veletržních příležitostí.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


PF 2022


Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Třetí ročník veletrhu e-SALON navštívilo přes 16 tisíc zájemců o čistou mobilitu


Třetí ročník veletrhu e-SALON navštívilo přes 16 tisíc zájemců o čistou mobilitu

Praha, 22. listopadu 2021 – Přehlídka čisté mobility e-SALON přilákala na letňanské výstaviště PVA EXPO PRAHA ve dnech 11. až 14. listopadu celkem 16 373 návštěvníků. Na třetím ročníku veletrhu, jehož spoluorganizátorem je TV Prima, se představilo přes osm desítek vystavovatelů s více než dvěma stovkami modelů elektromobilů, dobíjecími technologiemi, novinkami z oblasti infrastruktury moderní mobility a dalšími unikáty. V roce 2022 proběhne e-SALON v termínu 10.–13. 11. Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2021 je Skupina ČEZ.

Celkem 81 vystavovatelů ze dvou států zaplnilo během přehlídky e-SALON 11 500 čtverečních metrů výstavní plochy v PVA EXPO PRAHA. Mezi více než 16 tisíci návštěvníky byli profesionálové z oboru, kterým byl vyčleněn první den akce, i široká veřejnost. Obrovský zájem o čistou mobilitu ukázal nejen počet návštěvníků, ale také doprovodný program veletrhu. „Silnou účast zaznamenaly konference ČISTÁ MOBILITA a ENERGO SUMMIT určené pro odborníky. Široká veřejnost si nenechala ujít především testovací jízdy více než dvou desítek elektromobilů, kterých se v areálu výstaviště uskutečnilo více než devět stovek,“ řekla ředitelka veletrhu Jana Nosálová.

Hvězdné novinky i české premiéry

Letošní e-SALON byl také místem, kde se představovaly významné novinky světových značek. ŠKODA AUTO představila nejen čistě elektrické či plug-in hybridní modely, ale ukázala i všechny navazující služby, které jsou součástí celého ekosystému elektromobility mladoboleslavské automobilky. Ford se pochlubil SUV Mustang Mach-E, Porsche supersportem Taycan, Taycan Cross Turismo či Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo a Mitsubishi technicky zajímavým SUV Eclipse Cross PHEV.

Jedním z hlavních taháků byla i novinka značky Dacia s názvem Spring, která se stane nejlevnějším elektromobilem na trhu s cenovkou pod půl milionu korun. Značka Renault se na veletrhu prezentovala novým Megane E-Tech. Audi ukázalo Q4 e-tron Sportback, ale i e-tron GT, Hyundai své modely Tucson PHEV, Santa Fe PHEV, Ioniq 5, Kona EV či vodíkové Nexo.

Návštěvníci viděli v Letňanech i nejnovější model Tesla Y. Volkswagen představil rozrůstající se rodinu ID, včetně premiéry SUV kupé ID.5 a vůbec poprvé také představil koncept ID. LIFE. Svoji premiéru měl i CUPRA BORN. Svět užitkových vozů zastoupily značky GOUPIL, tradiční značka VW, která předvedla hned několik modelů dodávek, a to VW Multivan Highline a eCrafter.

Kromě elektromobilů v Letňanech zazářily také produkty od výrobců dobíjecích stanic, dodavatelů energií, manipulační a komunální techniky i elektrokol, která jsou v této době velmi populární. Nechyběli ani výrobci vozítek pro imobilní osoby, manipulační a komunální techniky či výkonné elektrické nakladače společnosti Kovaco Electric. K vidění byly např. produkty společností Mountfield, Shimano, Unicorn, Phoenix Contact, Schrack Technik, TPC Industry a dalších.

V rámci doprovodného programu se mohli návštěvníci z řad široké veřejnosti osobně setkat s hvězdami seriálu Slunečná, který vysílá spoluorganizátor veletrhu TV Prima, a odvézt si z výstaviště také jejich autogram.

Více o veletrhu najdete na www.e-salon.cz.

Elektromobilita je pro energetiku logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje již přes 10 let. Provozujeme největší síť veřejného dobíjení v ČR s více než 320 stanicemi. Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z evropského programu CEF (Connecting Europe Facility). Současně nabízíme širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro jednotlivce, firmy, municipality a kraje.

 

 

Lucie Bártová

vedoucí PR oddělení ABF

bartova@abf.cz

 

 

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


SVAZ PRŮMYSLU a DOPRAVY ČESKÉ REPUBLIKY K VELETRHU e-SALON


VEDLE ELEKTROMOBILITY SE NESMÍ ZAPOMENOUT NA DALŠÍ ALTERNATIVNÍ PALIVA

Třetina tuzemských firem využívá nebo plánuje ve svých flotilách využívat elektromobily, ukázal říjnový průzkum Svazu průmyslu a dopravy ČR. Právě novinky z oblasti čisté mobility, nejnovější ekologické vozy, motocykly nebo dobíjecí technologie představil veletrh e-SALON na výstavišti v pražských Letňanech. „O přechodu na nízkoemisní mobilitu je díky evropské legislativě rozhodnuto. Vedle elektromobility ale nesmíme zapomínat ani na další alternativní paliva, ať už vodík, syntetická paliva nebo LNG,“ prohlásil při zahájení veletrhu Jaroslav Hanák, prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Program autogramiády hvězd seriálu Slunečná na veletrhu e-SALON ve dnech 12.11. – 14.11. 2021


 

PÁTEK

14.-17. hod. - Dana Batulková, Denisa Nesvačilová, Eva Decastelo, Karel Zima, Lucie Benešová, Lukáš Adam

 

SOBOTA

11.-13. hod. - Láďa Hruška (Vychytávky), Bára Fišerová (Sestřičky/Modrý kód)

14.-17. hod. - Denisa Nesvačilová, Eva Decastelo, Lukáš Langmajer, Lucie Benešová, Regina Řandová, Roman Tomeš, Jana Stryková, Kristýna Kociánová

 

NEDĚLE

13.-16. hod. - Bára Jánová, Dana Batulková, Karel Zima, Lukáš Langmajer, Markéta Hrubešová, Regina Řandová, Václav Knop

 

 

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


e-SALON - ZAHÁJENÍ VELETRHU


Přehlídka čisté mobility e-SALON uvede významné české premiéry i bohatý program

Praha, 11. listopadu 2021 – Po vynucené pandemické pauze se koná třetí ročník veletrhu čisté mobility e-SALON. Událost evropského významu uvede nejnovější ekologické vozy, motocykly, dobíjecí technologie, novinky z oblasti infrastruktury moderní mobility a další unikáty. Akce, jejímž spoluorganizátorem je TV Prima, proběhne ve dnech 11. až 14. listopadu na výstavišti PVA EXPO PRAHA. Úvodní den patří médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost bude akce zpřístupněna od 12. listopadu. Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2021 je Skupina ČEZ.

Veletrh e-SALON je svou komplexností a velikostí událost evropského významu a mnozí výrobci během něj představují klíčové produkty svých značek v české premiéře. Nejinak tomu bude také letos, kdy automobilové novinky obsadí Haly 3 a 4. Například korejská automobilka KIA přiveze, coby jeden z leaderů elektrifikace v České republice, na e-SALON  několik modelů – hlavní hvězdou bude Kia EV6, dále pak Kia Sportage Plug-in Hybrid a e-Niro.

ŠKODA AUTO, automobilový leader českého trhu, představí na letošním veletrhu e-SALON nejen čistě elektrické či plug-in hybridní modely, ale ukáže také všechny navazující služby, které jsou součástí celého ekosystému elektromobility mladoboleslavské automobilky. Ford se pochlubí sportovně střiženým sportovním SUV Mustang Mach-E, Porsche supersportem Taycan, Taycan Cross Turismo či Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo a Mitsubishi technicky zajímavým SUV Eclipse Cross PHEV, které umí být „malou elektrárnou“ na cestách pro nejrůznější spotřebiče.

Mezi hlavní taháky se určitě zařadí i novinka značky Dacia s názvem Spring, která se stane nejlevnějším elektromobilem na trhu s cenovkou pod půl milionu korun. Značka Renault se na veletrhu bude prezentovat prvním modelem nové generace „nativních“ elektromobilů Renault – novým Megane E-Tech 100% elektrickým, který je zároveň prvním modelem pyšnícím se novým logem značky. Představuje přelomový design, který porušuje zákonitosti tradičního kompaktního hatchbacku.

Návštěvníci uvidí i nejnovější model Tesla Y. Audi ukáže nejen Q4 e-tron Sportback, ale i e-tron GT. Veřejnost se seznámí i s dalšími vozy mnoha automobilových značek, které v čisté mobilitě něco znamenají. Nebudou chybět značky Hyundai s modely Tucson PHEV, Santa Fe PHEV, Ioniq 5, Kona EV či vodíkové Nexo.

Volkswagen představí celou rozrůstající se rodinu ID. Na letošním e-SALONu představí ID.4 ve vrcholné GTX verzi s pohonem všech kol. Další premiérou v rodině ID. bude SUV kupé ID.5, které se v České republice představí vůbec poprvé. A vůbec poprvé také představí koncept ID. LIFE, který odpovídá vizi městské elektromobility příští generace a ztělesňuje trvalou udržitelnost, digitální technologie a nadčasový design. Svoji premiéru bude mít i CUPRA BORN. Svět užitkových vozů budou, mimo jiné, zastupovat značky GOUPIL, tradiční značka VW, která předvede hned několik modelů dodávek, a to VW Multivan highlite a eCrafter.

 

Testovací jízdy i odborné přednášky

Návštěvníci e-SALONu si mohou unikátní modely vozů otestovat na vlastní kůži. Testovací jízdy totiž nabídne v areálu PVA EXPO PRAHA téměř každá z automobilek. Pro zájemce je připravena registrace, kde si budou moci vybrat z prezentovaných značek a přihlásit se na testovací jízdu – k zapůjčení je více než 25 vozů různých značek. Pro návštěvníky je připraveno i testování elektromotorek, elektrokol a dalších elektro vozítek.

Na veletrhu se představí i řada výrobců dobíjecích stanic, dodavatelů energií, i výrobců elektrokol, která jsou v této době velmi populární. Nechybí ani výrobci vozítek pro imobilní osoby, manipulační a komunální techniky či výkonné elektrické nakladače společnosti Kovaco Electric.

K vidění budou např. produkty společností Mountfield, Shimano, Unicorn, Phoenix Contact, Schrack Technik, TPC Industry a dalších. V průběhu výstavy bude možné navštívit i přednášky na zajímavá témata, která budou určena jak odborné (čtvrtek, pátek), tak široké veřejnosti (o víkendu). Součástí výstavy budou i doplňky, služby, aplikace a legislativa spojené s alternativními pohony vozidel. Konat se bude také konference ČISTÁ MOBILITA, která proběhne první den veletrhu a je určena pro odbornou veřejnost. První veletržní den, tedy ve čtvrtek 11. listopadu, se uskuteční také série tiskových konferencí vystavovatelů, kteří v půlhodinovém bloku představí své novinky.

Konference se budou konat v Hale 4 od 9:30 podle následujícího harmonogramu:

 9:30 TK Renault

10:00 TK Kia

10:30 TK ŠKODA AUTO

11:00 TK FORD

11:30 TK HYUNDAI

14:00 diskusní eko panel VW

Druhý den veletrhu e-SALON pak bude věnován konferenci ENERGO SUMMIT, která je určena rovněž pro odborníky.

Zábavu pro veřejnost chystá i spoluorganizátor akce TV Prima. Nebudou chybět známé tváře z obrazovky, tentokrát herci seriálu Slunečná, které mohou návštěvníci v pátek, v sobotu i neděli potkat na autogramiádě, vždy odpoledne v PVA. Více na www.e-salon.cz.

Elektromobilita je pro energetiku logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje již přes 10 let. Provozujeme největší síť veřejného dobíjení v ČR s více než 320 stanicemi. Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z evropského programu CEF (Connecting Europe Facility). Současně nabízíme širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro jednotlivce, firmy, municipality a kraje.

 

 

 

Lucie Bártová

vedoucí PR oddělení ABF

bartova@abf.cz

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


MITSUBISHI NA E-SALONU 2021


Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


PRAVIDLA PRO VSTUP NA VELETRH


Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


e-SALON 2021 - čistá mobilita


Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


LG Energy a Stellantis budou vyrábět v USA baterie pro elektromobily


Společnosti Stellantis a LG Energy Solution založili společný podnik na výrobu lithium-iontových baterií v Severní Americe. Plánovaný začátek provozu je na začátku roku roku 2024.

Záměrem obou stran je vybudovat prostřednictvím společného podniku nový závod na výrobu baterií, který pomůže naplnit cíl skupiny Stellantis, aby do roku 2030 tvořila elektrifikovaná vozidla více než 40 % jejích prodejů v USA. Výrobní kapacita závodu, jehož spuštění je plánováno na první čtvrtletí roku 2024, má činit 40 GWh ročně.

Baterie vyrobené v novém závodě budou dodávány do montážních závodů skupiny Stellantis v USA, Kanadě a Mexiku, kde budou instalovány do elektromobilů nové generace, plug-in hybridů a 100% elektromobilů, které budou prodávat jednotlivé značky skupiny Stellantis. Ta vyrábí autombily Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo a Abarth.

Umístění nového závodu zatím nebylo oznámeno. Výstavba by měla začít ve druhém čtvrtletí roku 2022. Stellantis plánuje do roku 2025 investovat více než 30 miliard eur do elektrifikace a vývoje softwaru.

Partnerství obou společností v oblasti elektrifikovaných vozidel se datuje od roku 2014, kdy si Stellantis (tehdy Fiat Chrysler Automobiles) vybral společnost LG Energy Solution (tehdy LG Chem) jako dodavatele systému lithium-iontových baterií pro Chrysler Pacifica Hybrid, první elektrifikovaný minivan v odvětví.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Volkswagen otevřel laboratoř pro akumulátory


Společnost Volkswagen Group Components otevřela v Salzgitteru
jednu z nejmodernějších laboratoří pro výzkum a vývoj akumulátorových článků
v Evropě. VW tak pokračuje v rozšiřování svých kompetencí v oblasti
akumulátorové technologie a dělá další krok k vývoji a výrobě vlastních
akumulátorových článků pro elektromobilitu.

Od roku 2025 budou z montážních linek v Salzgitteru sjíždět unifikované akumulátorové články Volkswagen.V celkem čtyřech laboratořích se bude 250 odborníků zabývat výzkumem a vývojem akumulátorových článků, analytikou a testováním. Volkswagen investuje do nových laboratoří 70 milionů eur.

Do konce roku 2022 se kompetenční centrum rozroste na více než 1000 zaměstnanců. Z toho bude 250 odborníků na výzkum, analýzu a vývoj vhodných materiálů a formátů pro akumulátorové články.

Nové unifikované články pro segment s vysokými objemy prodeje budou
sjíždět z montážních linek gigatovárny v Salzgitteru od roku 2025. Do roku 2030
hodlá koncern Volkswagen společně s partnery provozovat v Evropě šest závodů na
výrobu akumulátorových článků s celkovou výrobní kapacitou 240 GWh.

Nové unifikované akumulátorové články budou využívat synergie a umožní snížení
nákladů na akumulátory až o 50 procent.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Hyundai Kona Electric překonal v Evropě hranici 100 000 prodaných vozů


Už  každý čtvrtý prodaný vůz Kona má plně elektrický pohon. Modelová řada vyráběná ve slezských Nošovicích, zahrnuje celkem pět různých verzí. Tři varianty spalovacích motorů, hybridní a plně elektrickou verzi. Dosud bylo na celém světě prodáno více než 142 000 vozů Kona Electric, z toho víc než 100 000 vozů připadá na Evropu, kde byl tento model uveden na trh v roce 2018. V České republice si model Kona Electric našel zhruba čtyři stovky zákazníků.

V březnu 2020 spustil Hyundai výrobu modelu Kona Electric ve svém evropském výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Elektricky poháněné verze se i nadále vyrábějí také v hlavním výrobním závodě společnosti Hyundai v jihokorejském Ulsanu. Mezi výhody evropské výroby patří nepřetržité zásobování největších trhů, kratší dodací lhůty a v blízké budoucnosti také mimořádně ekologická výroba - nošovický výrobní závod HMMC totiž v roce 2022 přejde jako vůbec první výrobní závod společnosti Hyundai na 100% odběr elektrické energie z obnovitelných zdrojů. 

Hyundai se stal po představení modelu Kona Electric v roce 2018 prvním výrobcem automobilů spojujícím dva nejvýznamnější automobilové trendy na evropském trhu - čistě elektrický pohon a karoserii malého SUV. Na výběr jsou dva elektrické pohony: verze s kapacitou akumulátorů 64 kWh, umožňující dojezd až 484 kilometrů, nebo varianta se standardní sadou akumulátorů o kapacitě 39,2 kWh a dojezdem 305 kilometrů. 

Podle zprávy European Electric Car Flash Report (červen 2021) se počet registrací nových elektromobilů v roce 2020 v porovnání s rokem 2019 zdvojnásobil. Během prvních pěti měsíců roku 2021 bylo v Evropě registrováno již 355 000 nových elektromobilů – více než v celém kalendářním roce 2019 dohromady. Vzhledem k rozšiřování nabídky ze strany výrobců, kteří chtějí splnit své cíle v oblasti emisí CO2, se očekává, že do konce roku 2021  dosáhne objem trhu elektromobilů v Evropě jednoho milionu prodaných vozů.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Volvo Trucks dostalo rekordní objednávku na elektrické tahače


Společnost Volvo Trucks obdržela od společnosti DFDS, největší přepravní a logistické společnosti v severní Evropě, objednávku na 100 nákladních elektrických vozidel FM. Dohoda je dosud největší komerční zakázkou na elektrická nákladní vozidla Volvo a jednou z největších v historii těžkých elektrických nákladních vozidel na světě.

První dodávky Volvo FM Electric do DFDS budou zahájeny ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 a budou pokračovat po celý rok 2023. Nákladní vozidla budou v Evropě využívána pro krátké i delší trasy v logistickém systému DFDS.

FM Electric uveze až 44 tun (celková hmotnost soupravy) a má dojezd až 300 km. Při dobíjení během oběda lze vzdálenost prodloužit. Vozidla se dají nabíjet jak přes noc v depu (každé vozidlo je dodáváno s AC nabíječkou), tak prostřednictvím vysokovýkonného nabíjení na trase (DC nabíjení). 

Trend elektrifikace na trhu těžkých nákladních vozidel se zrychluje. V Evropě bylo letos registrováno několik stovek nákladních vozidel nad 16 tun. Z toho přibližně 40 procent tvoří elektrická nákladní vozidla Volvo.

Společnost Volvo Trucks zahájila sériovou výrobu elektrických nákladních vozidel v roce 2019, jako jedna z prvních značek nákladních vozidel. Nabídka zahrnuje šest modelů elektrických nákladních vozidel-Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL a Volvo VNR, prodávané v Severní Americe.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Volkswagen se stal v Evropě lídrem v prodeji elektromobilů


Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí. Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem už 144 tisíc těchto vozů. Z interní studie vyplývá, že 50 procent kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. 

Průměrný podíl nových zákazníků u ostatních modelů značky Volkswagen je cca 36 procent. Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku. Také v celé západní Evropě byl model ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů. Ve snaze uspokojovat vysokou poptávku sjíždí z montážních linek závodů v Cvikově a Drážďanech celkem 1200 vozů denně. V Cvikově se elektrický bestseller vyrábí na obou montážních linkách v třísměnném provozu. Výroba byla spuštěna navíc i v čínském Antingu pro lokální trh – tento model bude na čínský trh uveden letos na podzim.

Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %).

 
Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Událost oboru čisté mobility e-SALON 2021 proběhne potřetí, opět bude plná premiér


Praha, 29. září 2021 – Po vynucené pandemické pauze se bude konat třetí ročník veletrhu čisté mobility e-SALON. Událost evropského významu uvede nejnovější ekologické vozy, motocykly, dobíjecí technologie, novinky z oblasti infrastruktury moderní mobility a další unikáty. Akce, jejímž spoluorganizátorem je TV Prima, proběhne ve dnech 11. až 14. listopadu na výstavišti PVA EXPO PRAHA. Úvodní den bude patřit médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost bude akce zpřístupněna od 12. listopadu. Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2021 je Skupina ČEZ.

Veletrh e-SALON je svou komplexností a velikostí událost evropského významu a mnozí výrobci během něj představují klíčové produkty svých značek v české premiéře. Nejinak tomu bude také letos, kdy automobilové novinky obsadí Haly 3 a 4. Například korejská automobilka KIA přiveze, coby jeden z leaderů elektrifikace v České republice, na e-SALON dva čistě elektrické modely – hlavní hvězdou bude Kia EV6 a dále pak e-Niro.

Elektrifikované novinky představí Škoda Auto, Ford se pochlubí sportovně střiženým sportovním SUV Mustang Mach-E, Porsche supersportem Taycan a Mitsubishi technicky zajímavým SUV Eclipse Cross PHEV, které umí být „malou elektrárnou“ na cestách pro nejrůznější spotřebiče.

Mezi hlavní taháky se určitě zařadí i novinka značky Dacia s názvem Spring, která se stane nejlevnějším elektromobilem na trhu s cenovkou pod půl milionu korun. Značka Renault se na veletrhu bude prezentovat prvním modelem nové generace „nativních“ elektromobilů Renault – novým Megane E-Tech 100% elektrickým, který je zároveň prvním modelem pyšnícím se novým logem značky. Představuje přelomový design, který porušuje zákonitosti tradičního kompaktního hatchbacku.

Návštěvníci uvidí i model Tesla Y. Audi ukáže nejen Q4 e-tron Sportback, ale i e-tron GT. Veřejnost se seznámí i s dalšími vozy mnoha automobilových značek, které v čisté mobilitě něco znamenají. Nebudou chybět značky Hyundai, VW osobní vozy s modely ID.3, ID.4, ID.5 a svoji premiéru bude mít i CUPRA BORN. Svět užitkových vozů budou, mimo jiné, zastupovat značky GOUPIL, tradiční značka VW, která předvede hned několik modelů dodávek, a to VW e-Crafter skříň, VW e-Crafter sklápěčka a VW Multivan eHybrid.

Testovací jízdy i odborné přednášky

Návštěvníci e-SALONu si mohou unikátní modely vozů otestovat na vlastní kůži. Testovací jízdy totiž bude mít v areálu PVA EXPO PRAHA téměř každá z automobilek. Pro zájemce bude připravena registrace, kde si budou moci vybrat z prezentovaných značek a přihlásit se se na testovací jízdu. Bude vyhrazen i prostor pro demonstraci některých technologií (samoparkovací systémy Valeo apod.). Pro návštěvníky je připraveno i testování elektromotorek, elektrokol a dalších elektro vozítek.

Na veletrhu se představí i řada výrobců dobíjecích stanic, dodavatelů energií, výrobců manipulační a komunální techniky a rovněž i výrobců elektrokol, která jsou v této době velmi populární. K vidění budou např. produkty společností Mountfield, Apache, Shimano, Unicorn, Phoenix Contact, TPC Industry a dalších. V průběhu výstavy bude možné navštívit i přednášky na zajímavá témata, která budou určena jak odborné (čtvrtek, pátek), tak široké veřejnosti (o víkendu). Součástí výstavy budou i doplňky, služby, aplikace a legislativa spojené s alternativními pohony vozidel. Konat se bude také konference ČISTÁ MOBILITA, která proběhne první den veletrhu a je určena pro odbornou veřejnost. Druhý den pak bude věnován konferenci ENERGO SUMMIT, která je určena rovněž pro odborníky.

Setkání s hvězdami

Zábavu pro širokou veřejnost, především pro rodiny s dětmi, chystá i spoluorganizátor akce – televize Prima. Ta připravuje program podle zaměření jednotlivých televizních kanálů. Nebudou chybět známé tváře z obrazovky televize Prima, tentokrát to budou herci seriálu Slunečná, které budou moci návštěvníci v pátek i v sobotu potkat na autogramiádě. Více informací najdete na www.e-salon.cz.

Elektromobilita je pro energetiku logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje již přes 10 let. Provozujeme největší síť veřejného dobíjení v ČR s více než 320 stanicemi. Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z evropského programu CEF (Connecting Europe Facility). Současně nabízíme širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro jednotlivce, firmy, municipality a kraje.

Lucie Bártová, vedoucí PR oddělení ABF, bartova@abf.cz

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Připravuje se první vodíkový vrtulník


Společnost HyPoint zahájila ve spolupráci s firmou Piasecki Aircraft projekt s cílem vyrobit první vodíkem poháněný vrtulník. Obě firmy plánují vyvinout a certifikovat vodíkový systém, který lze začlenit do jakéhokoli letadla s elektrickým pohonem schopného kolmého startu i přistání.

Společnosti vyčlenily prvních 6,5 milionu dolarů na vývoj zařízení, které by se mohlo stát revolučním hnacím prvkem pro elektrická letadla. Díky vodíkovému systému, plně certifikovaném americkou Federální správou letecké dopravy (FAA), by elektrické letadlo mělo k dispozici několikanásobně více energie. Došlo by tak ke zvýšení doletu a rychlejšímu doplňování paliva.

Vrtulník se pyšní výjimečným designem

Kombinovaný vrtulník Piasecki PA-890 je navržen tak, aby splňoval příslušné normy pro komerční certifikaci. Do roku 2025 by měla být zahájena jeho sériová výroba. Elektrický pětimístný stroj disponuje širokými sklopnými křídly, která zajišťují efektivní let se zpomalenou horní vrtulí a také vyrovnávací rotor, který se za letu vpřed sklápí dozadu, a stává se z něj tedy tlačná vrtule. Křídla se při startu a přistání vyklápějí o 90 stupňů nahoru, aby nepřekážela hlavní vrtuli. 

Jeho verze poháněná palivovým článkem se má stát prvním vodíkovým vrtulníkem na světě ovládaným lidskou posádkou. Podle počáteční dohody je v plánu pět 650kW systémů s vodíkovými palivovými články, jež budou do vrtulníku začleněny.

„Stoprocentně se soustředíme na vývoj a certifikaci 650kW systému pro náš kombinovaný vrtulník, který by se mohl stát světově první helikoptérou s vodíkovým pohonem a lidskou posádkou,“ prohlásil generální ředitel John Piasecki.

„Pokud uspějeme, otevře se nám cesta ke spolupráci s dalšími výrobci a zajistíme tak širší využití této technologie. První laboratorní zkoušky, které společnost Piasecki financovala vloni v zimě, prokázaly technickou proveditelnost systému vodíkových palivových článků firmy HyPoint. Technologii společnosti HyPoint porovnáváme s jinými možnostmi a svá zjištění pečlivě testujeme a ověřujeme, přičemž výsledky nám dávají důvod k velkému optimismu. Naším cílem je do dvou let vyvinout plnohodnotné systémy, které bude možné použít už v roce 2024 ke zkouškám pro účely certifikace, a v roce 2025 chceme začít dodávat již objednaných zhruba 325 kusů,“ doplnil Piasecki.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


V Kalifornii představili nákladní auto na vodík


Společnost Hino Trucks představila nákladní vozidla s pohonem na bázi vodíkových palivových článků. Prototyp kategorie XL8 třídy 8 se ukázal na výstavě ACT Expo 2021 v Kalifornii, která je považována za kolébku vodíkových technologií.

Vozidlo je prozatím ve stádiu prototypu. Datum spuštění výroby zatím nebylo oznámeno. Na téma termínu prodeje přitom zaznamenala firma velký zájem účastníků výstavy.

Před necelým rokem oznámila firma Hino Trucks svůj záměr postavit elektrický nákladní vůz na vodíkové palivové články. O rok později na výstavě v kalifornském Long Beach odhalila svůj prototyp a vstoupila tak na trh s vozidly poháněnými vodíkem.

„Od vyhlášení našeho ‚Projektu Z‘ loni v říjnu jsme zaznamenali velký zájem zákazníků, a nyní jim tak můžeme ukázat něco hmotného v podobě našeho prototypu FCEV,“ vysvětlil Bob Petz, senior viceprezident Hino Trucks. „Těšíme se na ověření schopností, spolehlivosti a hospodárnosti našeho elektrického pohonu s vodíkovými palivovými články na platformě XL Series.“

Místo prezentace vozidla nebylo vybráno náhodou. Kalifornie je v rámci Spojených států jedním z leaderů využívání vodíku.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Skupina ČEZ a elektromobilita


Elektromobilita je pro energetickou společnost logickým trhem, Skupina ČEZ se proto elektromobilitě systematicky věnuje již více než 10 let. Provozujeme největší tuzemskou síť veřejného dobíjení, která čítá přes 320 stanic po celé České republice. Plných 80 % jich umožňuje rychlé dobití – doplnění většiny kapacity baterií vozu za desítky minut. Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z dotačního programu financovaného Evropskou komisí CEF (Connecting Europe Facility), část Transport.

Současně Skupina ČEZ v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů jak pro jednotlivce, tak i pro firmy, municipality a kraje: prodej či pronájem elektromobilů, návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, speciální tarify a sazby, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení a elektrifikaci fleetů. Samozřejmostí je realizace a provoz dobíjecích stanic elektrobusů, případně komplexní řešení spadající do konceptu tzv. chytrých měst.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Toyota investuje miliardy na podporu vodíku


Automobilka Toyota se bude spolu se Sumitomo Mitsui Banking a správcovskou firmou SPARX podílet 15 miliardami jenů na financování dalšího fondu na podporu nových technologií, zejména vodíku.

Cílem fondu, který zahájí činnost letos v říjnu, je investování do podniků, které disponují technologiemi schopnými zajistit růst pro budoucí generace. Zároveň bude podporovat technologie pomáhající k dosažení uhlíkové neutrality. Do fondu se přibližně do konce března příštího roku budou moci hlásit další investoři.

Jednou z hlavních náplní investic fondu má být vodík, tedy vodíkový pohon, výroba vodíku a jeho distribuce. Vodíkovou technologií se Toyota zabývá již několik let. Vodíkovou mobilitu testuje v rámci svého města Woven city, vytvořila první vodíkové lodě, nákladní vozidla nebo vlaky. Již šest let také brázdí silnice první sériový vodíkový vůz Toyota Mirai.

Druhou řadu vozu Mirai Toyota začala prodávat i v ČR. Česká vláda nedávno schválila vodíkovou strategii, která počítá s výstavbou čerpacích stanic na vodík. Do roku 2030 by v Česku mohlo jezdit 40 000 až 50 000 vodíkových osobních aut.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Automobilka DS se mění na ryze elektrickou značku


Od roku 2019 jsou všechny modely značky elektrifikované a od roku 2024 budou všechny nové modely společnosti DS Automobiles výhradně 100% elektrické.

Elektrifikace je pro společnost DS Automobiles od jejího založení středobodem strategie. Všechny vozy DS jsou tak nabízeny s elektrifikovanými motory, ať už je to 100% elektrický model DS 3 Crossback E-Tense, nebo plug-in hybridy DS 4 E-Tense, DS 7 Crossback E-Tense a DS 9 E-Tense o výkonu 225 až 360 k.

V roce 2020 se značka DS Automobiles díky své elektrifikované nabídce (30 % registrací) postavila v Evropě do čela značek nabízejících různé druhy pohonů, s nejnižšími průměrnými emisemi CO2 (83,1 g/km).

Cílem této ofenzivní strategie je nabídnout špičkovou technologickou efektivitu, dynamiku a eleganci. Zaručuje také bezproblémovou mobilitu v souvislosti se zpřísňujícími se předpisy týkajícími se používání automobilů, zejména v centrech měst.

Vysoce inovativní značka se stává se stoprocentně elektrickou a pokračuje v účasti ve Formuli E. DS Automobiles je prvním prémiovým výrobcem, který se do seriálu zapojil, a jako jediná značka dokázala dvakrát po sobě získat titul v kategorii týmů a jezdců. Značka DS Automobiles již potvrdila svou účast do roku 2026 a zahájila vývoj nové generace výkonnějšího a efektivnějšího monopostu. Tato technologická laboratoř umožní další pokrok v oblasti sériových modelů.

Od roku 2024 rozšíří DS Automobiles svou nabídku o model DS 4 ve 100% elektrické verzi a poté představí nový vůz, který bude prvním zástupcem 100% elektrického programu skupiny Stellantis založeného na platformě STLA MEDIUM. Tento budoucí model, vybavený vysokokapacitní baterií až 104 kWh, nabídne dojezd až 700 km.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Vodíkové palivové články budou lehčí a levnější


Společnost Hyzon Motors se sídlem ve státě New York přišla s patentovanou technologií palubního systému pro skladování vodíku, která povede ke snížení hmotnosti a výrobních nákladů užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články.

Nová technologie americké společnosti Hyzon Motors používá lehké kompozitní materiály a má ambice snížit celkovou hmotnost systému, náklady na skladovací systém a počet potřebných výrobních komponent.

Základ tvoří systém s jedním stojanem a kapacitou pro uložení pěti vodíkových lahví. Skladovací systém je přitom variabilní a lze jej adaptovat pro počet vodíkových lahví od pěti do deseti kusů. Technologie byla instalována v pilotních vozech v Evropě. 

Rodí se první továrnu na ekologický vodík

Státní ropná a plynárenská společnost IndianOil informovala, že ve své rafinérii Mathura postaví první indickou továrnu na výrobu ekologického vodíku. Předseda představenstva Shrikant Madhav Vaidy uvedl, že společnost má projekt větrné elektrárny v Rádžasthánu a hodlá přivést tuto energii do rafinerie v Marthuře tak, aby se v ní vyráběl absolutně ekologický vodík pomocí elektrolýzy. Do roku 2023 až 2024 chce společnost zvýšit rafinérskou kapacitu o 25 milionů tun.

„Podle našeho názoru nahradí zelený vodík paliva emitující uhlík, která se používají v rafinériích ke zpracování ropy na produkty s přidanou hodnotou, jako je benzin a nafta. Kromě toho máme několik plánů na další rozšíření, které jsou již schváleny. Nebudeme mít vlastní elektrárnu a budeme využívat energii ze sítě, nejlépe zelenou. To pomůže dekarbonizovat část výroby," dodal Vaidy.

Dotace pomůže využívání zeleného vodíku na moři

Nizozemská agentura pro podnikání (RVO), která je výkonným orgánem ministerstva hospodářství a politiky v oblasti klimatu, udělila společnosti PosHYdon dotaci ve výši 3,6 milionu eur. Peníze jsou určené na projekt v Severním moři pro využívání zeleného vodíku na funkční plošině.

Elektřina vyráběná větrnými turbínami na moři bude pohánět vodíkovou elektrárnu. Stěžejní jsou dva procesy: přeměna mořské vody na demineralizovanou vodu a elektrolýza vody k výrobě zeleného vodíku. Cílem projektu je získat zkušenosti v oblasti energetických systémů na moři. Zelený vodík smíchaný s plynem bude dopraven stávajícím plynovodem na pobřeží. Elektrolyzér o výkonu 1 MW bude vyrábět maximálně 400 kg zeleného vodíku denně.

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)


Peugeot elektrifikoval už 70 % modelů, nově také model 308


Strategie značky Peugeot se zaměřuje na elektrifikaci, a nový Peugeot 308 bude proto hned od uvedení na trh nabízen ve verzích hatchback i SW se dvěma plug-in hybridními motory. V roce 2021 se tak díky těmto novinkám zvýší míra elektrifikace modelové řady Peugeot (osobní i užitkové vozy) na 70 %. V roce 2023 bude v Evropě elektrifikováno 85 % modelů značky a do roku 2025 dosáhne tento podíl 100 %.


Nový Peugeot 308 bude od svého uvedení na trh nabízen se dvěma plug-in hybridními verzemi. 
Nový Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 dosahuje výkonu až 225 koní, a to díky kombinaci motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 110 k (81 kW). Verze Hybrid 180 e-EAT8 je poháněna motorem PureTech o výkonu 150 k (110 kW) ve spojení se stejným elektromotorem o výkonu 110 k (81 kW) 

Elektrifikace modelové řady Peugeot začala před třemi lety uvedením modelu e-208, poté byly na trh uvedeny 100% elektrické modely e-2008, Traveller a Expert a plug-in hybridy 3008 a 508. Za prvních pět měsíců roku 2021 je Peugeot druhou nejprodávanější nespecializovanou značkou v Evropě z hlediska celkových prodejů a třetí nejprodávanější nespecializovanou značkou elektrifikovaných vozů . Modely Peugeot e-208 a e-2008 jsou ve svých segmentech v rámci elektromobilů na druhém místě  a každý měsíc se jejich podíl zvyšuje.

„Elektrifikace je základem naší strategie Power of Choice, která našim zákazníkům dává možnost volby pohonu, ať už konvenčního, nebo elektrifikovaného, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám. Dobré obchodní výsledky našich elektrifikovaných modelů ukazují, že v Evropě tato strategie přináší ovoce. V mezinárodním měřítku, a to i na trzích, kde se elektrifikace teprve rozvíjí, využijeme našeho portfolia elektrifikovaných modelů k tomu, abychom se prosadili. Všude, kde působíme, chceme být skutečnými hybateli pokroku,“ prohlásila Linda Jackson, generální ředitelka společnosti Peugeot. 

Strategii „Power of Choice“ umožňují multienergetické platformy skupiny, díky kterým se dá namontovat do daného modelu technologie, která nejlépe vyhovuje potřebám zákazníků: elektrickou, plug-in hybridní nebo konvenční. Nabídka elektrifikovaných vozů Peugeot zahrnuje jak osobní, tak užitkové vozy. Značka totiž nabízí 100% elektrickou verzi všech modelů své řady užitkových vozidel.
 

Megafactory Cleon (2)Megafactory Cleon (3)Megafactory Cleon (4)