PF 2021




NAKUPTE NA SVÁTKY NA ON-LINE VELETRHU


Oblíbený veletrh STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY v Letňanech v letošním roce sice ustoupil koronavirové epidemii, ale dárky pro rodinu a své nejbližší bude možné pořídit si prostřednictvím projektu Virtuální vánoční dny 2020, který nabídne produkty tradičních vystavovatelů pomocí internetu.

Online verze veletrhu nazvaná Virtuální vánoční prodejní trh 2020 vychází vstříc zákazníkům, kteří si každoročně chtějí nakoupit dárky na jednom místě. Současně podporuje české výrobce, řemeslníky, designery a dodavatele vánočního zboží.

Jak na virtuálním trhu nakupovat? Internetový portál https://virtualni.vanocnidny.cz/ nabízí produkty ve virtuálním tržišti, které se člení na Fashion zónu s módou a módními doplňky od mladých designerů, Česky jarmark s ručně vyráběnými výrobky, Vánoční hody pro milovníky klasické sváteční i netradiční gastronomie a na Vánoční trh s pestrou nabídkou zboží všech kategorii. Stačí si na webu zvolit oblíbenou firmu a vybrané zboží přidat do košíku, nebo si můžete zboží nechat přivést na výstaviště v Letňanech.

PŘEJEME POHODLNÉ A BEZPEČNÉ NAKUPOVÁNÍ.



Třetí ročník veletrhu čisté mobility e-SALON se přesouvá do nového termínu na jaro 2021


Třetí ročník veletrhu čisté mobility e-SALON se přesouvá do nového termínu na jaro 2021

Praha, 19. října 2020 – Vzhledem k nepříznivému vývoji koronavirové epidemie v ČR se 3. ročník veletrhu čisté mobility e-SALON přesouvá z listopadového termínu na jaro 2021. Odborníci i široká veřejnost se na nejvýznamnější události oboru u nás sejdou v areálu PVA EXPO PRAHA ve dnech 11. až 14. března 2021. Na výstavišti v Letňanech se představí modely nejvýznamnějších světových automobilek, vozítka na alternativní pohony i supervýkonné dobíjecí technologie. Generálním partnerem veletrhu je Skupina ČEZ.

Vývoj koronavirové epidemie v Česku zasáhl do podzimního kalendáře pražských veletrhů pořádaných společností ABF, a.s. na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA. Jednou z událostí, která se vlivem nepříznivé současné situace uskuteční v náhradním termínu, je veletrh čisté mobility e-SALON 2020. S novinkami ze světa elektromobility a alternativních pohonů se veřejnost seznámí v novém termínu, a to od 11. do 14. března 2021.

„Pro návštěvníky bude jarní termín znamenat širší nabídku vozů a díky posunu budeme s největší pravděpodobností schopni nabídnout jízdy s naším nejnovějším elektromobilem. ENYAQ iV bude pro všechny jistě velké lákadlo,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení značky ŠKODA.

Konference i vytrvalostní test elektromobilů

Úvodní den v jarním termínu konání veletrhu bude patřit médiím a odborníkům, pro širokou veřejnost bude e-SALON zpřístupněn o den později. „V jarním ročníku nebude chybět kromě národních premiér elektromobilů světových značek ani doprovodný program zahrnující odborné přednášky, workshopy i konferenci SMART CITIES,“ říká ředitelka veletrhu Jana Nosálová.

Návštěvníci si budou moci některé z elektromobilů vyzkoušet přímo v areálu PVA EXPO PRAHA na testovacích jízdách. Do jara se přesune také unikátní vytrvalostní výzva pro posádky elektromobilů, E-challenge. Její start i cíl bude opět umístěn na letňanském výstavišti. „Na 732 km dlouhé trase porovnají své síly posádky cca 50 různých elektromobilů. Je to praktický test elektromobility za plného provozu,“ říká koordinátor výzvy E-challenge Ivo Pavera.

„Vzhledem k tomu, že fenomén čisté mobility stále narůstá na společenském významu a témata s ní spojená se stále rozšiřují, věříme, že se nám v následujícím roce podaří spolu s našimi partnery uspořádat nejen odloženou akci z letošního roku, ale v tradičním podzimním termínu na něj hned navážeme pravidelným ročníkem,“ uvádí marketingový ředitel skupiny Prima a šéf spolupořádající agentury SOLOOTIONS Aleš Pýcha.

Generální ředitel Hyundai Motor Czech Martin Saitz uvádí, jaké zajímavosti představí na veletrhu během jarního termínu značka Hyundai: „Posunutí veletrhu e-SALON na vhodnější dobu je pochopitelným krokem. Vzhledem k tomu, že je elektromobilita jednou z našich strategických priorit, březnový termín vítáme a těšíme se, že budeme moci návštěvníkům představit také IONIQ – naši značku určenou pro rodinu modelů výhradně s elektrickým pohonem. Prvním modelem značky IONIQ bude cross-over IONIQ 5, který v příštím roce zahájí další éru elektromobility u Hyundai.“

Záštitu veletrhu e-SALON poskytl i Svaz dovozců automobilů (SDA). Jeho tajemník Josef Pokorný uvedl: „Velmi vítáme, že právě nyní, kdy velký počet automobilových značek přichází na trh s elektrifikovanými vozidly, se e-SALON uskuteční. Věříme, že tato výstava bude i v jarních měsících úspěšná a umožní celkovou prezentaci tohoto nastupujícího segmentu vozidel.“

Elektromobilita je pro energetiku logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje více než 10 let. Provozujeme největší síť veřejného dobíjení v ČR s více než 230 stanicemi. Rychlodobíjecí stojany vznikají i díky podpoře z evropského programu CEF (Connecting Europe Facility). Současně nabízíme širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro jednotlivce, firmy, municipality a kraje.

 

Podrobnosti najdete na www.e-salon.cz.

Lucie Bártová

vedoucí PR oddělení ABF, a.s.

bartova@abf.cz



Hyundai nabízí firmám dotace na nákup elektromobilů


Jako reakci na zrušení plánované VI. dotační výzvy Ministerstva průmyslu a obchodu „Nízkouhlíkové technologie – Elektromobilita“ přináší Hyundai vlastní dotační program, který při nákupu elektromobilu může firemním zákazníkům ušetřit až 200 000 Kč.

Nabídka je určena pro firmy či podnikatele poptávající jeden až pět elektromobilů Hyundai. Ti mohou vybírat z modelů Kona Electric 39 kWh a Kona Electric 64 kWh nebo Ioniq Electric.

Možnost dotaci získat je skutečně snadné – Hyundai ji svým firemním zákazníkům poskytne automaticky, a odpadá tak stres s papírováním, nebo náklady při vyřizování žádosti. Nabídka navíc platí i pro zákazníky sídlící v Praze.

Nabídka je časově limitovaná a platí do konce roku 2020, nebo do vyprodání zásob. Není kombinovatelná s prémií a benefity v rámci limitované nabídky Czech edition ani standardními fleetovými cenami.

Více informací o limitované nabídce dotací pro firemní zákazníky najdete zde.

 

Přehled dotací Hyundai na elektromobily

Kona Electric 39 kWh

Výbavový stupeň

Standardní cena

Dotace Hyundai na elektromobilitu

Výsledná cena včetně dotace

Smart

899 990 Kč

100 000 Kč

799 990 Kč

Style

1 019 990 Kč

120 000 Kč

899 990 Kč

 

Kona Electric 64 kWh

Výbavový stupeň

Standardní cena

Dotace Hyundai na elektromobilitu

Výsledná cena včetně dotace

Smart

1 099 990 Kč

150 000 Kč

949 990 Kč

Style

1 219 990 Kč

160 000 Kč

1 059 990 Kč

Style Premium

1 319 990 Kč

170 000 Kč

1 149 990 Kč

Czech edition

1 249 990 Kč

200 000 Kč

1 049 990 Kč

 

Ioniq Electric

Výbavový stupeň

Standardní cena

Dotace Hyundai na elektromobilitu

Výsledná cena včetně dotace

Smart

949 990 Kč

150 000 Kč

799 990 Kč

Style

1 049 990 Kč

150 000 Kč

899 990 Kč



Vodíková taxi v Nizozemsku ujela 1,5 milionu kilometrů


Už rok a půl jezdí v nizozemském Haagu vodíkové taxíky. Auta slouží k přepravě starších a invalidních osob v rámci sociálních služeb. 

První taxíky na vodík v Holandsku slaví 1,5 milionů společně najetých kilometrů za 15 měsíců. Vozy, které využívá firma Noot Passenger Transport, původně tvořilo 35 Toyot Mirai, nyní jejich počet stoupl na 40. 

Toyota Mirai je prostorný sedan s elektromotorem napájeným palivovými články. Nevypouští do vzduchu CO2, ani škodlivé zplodiny. Vozový park taxíků poháněných vodíkem jezdí po Haagu od 1. června 2019. Osobní doprava vodíkovými vozy firmy Noot umožňuje pohyb lidem, kteří nemohou využívat městskou hromadnou dopravu vzhledem k vysokému věku, hendikepu nebo nemoci. Ročně tuto dopravu v Haagu využije okolo 6800 osob.

Lepší vzduch ve městě

Díky výběru bezemisní Toyoty Mirai se zvýšila kvalita ovzduší v Haagu. Mirai je bezemisní elektromobil jezdící na vodík, který se velmi rychle plní, čímž odpadá zdlouhavé nabíjení klasického elektromobilu. Plnou nádrž do Mirai ‚natankujete‘ za několik minut. Flotilu taxi vozů lze proto provozovat velmi efektivně. Sada palivových článků Toyota v chemické reakci vodíku s kyslíkem produkuje elektrickou energii a vodu jako vedlejší produkt. Nádrže na vodík o objemu 122 litrů umožní vozu ujet nejméně 500 kilometrů, motor o výkonu 154 koní rozjede auto na stovku během 9 sekund.

„Značný dojezd Toyoty Mirai a krátká doba tankování nám umožňují splnit všechny podmínky pro přepravu tohoto druhu. Další výhodou je, že je auto prostorné a pohodlné. Po najetí 1,5 milionů kilometrů mohu s plným přesvědčením potvrdit, že to byla trefa do černého,” říká Martijn Kersing, ředitel firmy Noot Passenger Transport.

Nová Mirai má 30 procent větší dojezd

Toyota Mirai, první a nejpopulárnější automobil na palivové články na světě, je na trhu od roku 2014. Začátkem příštího roku se na silnice dostane i druhá generace Mirai. Nový model nabízí ještě o 30 procent větší dojezd díky zdokonaleným palivovým článkům a třem nádržím vodíku místo současných dvou.

Nová Mirai je nižší, delší a širší než její předchůdkyně. Byla navržena na nové, lehké a mimořádně tuhé platformě TNGA. 

V Česku bude Mirai k prodeji už příští rok

V Česku bude Toyota nabízet Mirai k prodeji po otevření prvních vodíkových čerpacích stanic, které plánuje Benzina v první polovině příštího roku. Ministerstvo dopravy v rámci dosavadních tří dotačních výzev podpoří stavbu osmi čerpacích stanic na vodík. První tři měly vzniknout letos, ale kvůli koronavirové epidemii se jejich dostavba posunula na příští rok. Konkrétně by měly být v Praze na Barrandově, v Litvínově a v Brně.



Rosberg vyzkoušel elektrický závodní vůz Volkswagen ID.R



Šampion formule 1 z roku 2016 Nico Rosberg otestoval na Nürburgringu výhradně elektricky poháněný závodní vůz Volkswagen ID.R.
 
Rosberg na proslulém závodním okruhu pro Velké ceny absolvoval se závodním elektromobilem o výkonu 500 kW (680 k) několik kol. Úspěšný jezdec po odchodu z formule 1 stále více investuje do budoucích technologií a mimo jiné založil akci Greentech Festival věnovanou trvalé udržitelnosti. Pětatřicetiletého mistra volantu fascinují především společnosti s inovativními řešeními a trvale udržitelnými koncepty v oblasti mobility. Na Nürburgringu nastoupil ve svých dalších rolích testovacího automobilového jezdce a influencera poprvé do závodního vozu Volkswagen ID.R, jehož výkony, které znal dosud jen z Formule 1, Rosberg následně potvrdil na svých profilech na sociálních sítích.

Počasí, sice na Nürburgringu bývalému šampionovi Formule 1 nepřálo, ale Rosberg nastupoval navzdory dešti, větru a teplotám méně než deset stupňů Celsia do závodního vozu ID.R, který je aktuálně držitelem pěti rekordních časů na třech kontinentech, s úsměvem. „Už dlouho jsem nejel s opravdovým závodním vozem v dešti, ale s ID.R jsem se okamžitě cítil zase jako ryba ve vodě. Pocity z jízdy mám fantastické,“ řekl Rosberg po testovací jízdě. „Trakce, zrychlení, přítlak – to všechno mi připadalo důvěrně známé,“ uvedl Rosberg, který během své kariéry ve Formuli 1 zvítězil ve 23 Velkých cenách. „Můj kompliment patří inženýrům Volkswagenu, kteří s vozem ID.R odvedli důležitou průkopnickou práci v oblasti elektromobility. Úkolem motoristického sportu je měnit mobilitu jako celek. Měl být polem pro testování a vývoj technologií pro jejich následné využití v sériové výrobě. A přesně tak to probíhalo v případě závodního vozu ID.R a modelu ID.3. Dokážu si dokonce představit, že bych ID.3 pořídil pro moji rodinu.“ 

Volkswagen Motorsport přidává další kapitoly k úspěšnému příběhu závodního vozu ID.R. V současnosti je závodní elektromobil držitelem pěti rekordů. Kromě absolutních rekordů na Pikes Peaku v Coloradu (USA), na trati Goodwood Hill (GB) a na hoře Tianmen v městské prefektuře Čang-ťia-ťie (Čína) stanovil také rekordy na kolo pro elektricky poháněná vozidla na Severní smyčce Nürburgringu a na závodním okruhu Bilster Berg. Poznatky ze zkušebních a rekordních jízd jsou využívány při vývoji rodiny elektromobilů ID. pro sériovou výrobu, která již byla zahájena s kompaktním modelem ID.3 a elektricky poháněným SUV ID.42. Cílem je uvést do roku 2025 na trh více než 20 výhradně elektricky poháněných vozidel značky Volkswagen.

„Máme velkou radost, že Nico projevil přání otestovat ID.R. Pro nás je skvělou zprávou, že náš závodní elektromobil vykouzlil úsměv na tváři mistra světa ve Formuli 1. Současně se tím potvrzuje, že elektromobilita dokáže mimořádným způsobem fascinovat a vyvolávat velké emoce,“ prohlásil Sven Smeets, ředitel divize Volkswagen Motorsport.

 



Papež František dostal vodíkový papamobil


Papež František bude jezdit ve voze na vodík. Převzal totiž dar od Japonské konference katolických biskupů v podobě vodíkové Toyoty Mirai, navržené speciálně pro potřeby mobility svatého otce.

Speciální vodíkový papamobil je dlouhý 5,1 metru a jeho výška včetně střechy činí 2,7 metru, aby mohl papež pohodlně stát a být vidět zvenčí. Jde o upravenou verzi prvního vodíkového vozu na světě, modelu Toyota Mirai. Vůz neprodukuje žádné emise a pohání ho systém vodíkových palivových článků, zajišťujících dojezd zhruba 500 kilometrů. Jedinými emisemi z provozu vozidla je čistá voda. 

Vůz je jedním z dvojice modelů Mirai speciálně vyrobených Toyotou a věnovaných Japonské konferenci katolických biskupů při příležitosti papežské návštěvy Japonska v listopadu loňského roku.

Papež František se zajímá o globální životní prostředí. Svědčí o tom  i jeho encyklika ‚Laudato si‘ z roku 2015. V ní se papež odvolává na potřebu chránit Zemi a vše, co nás obklopuje, změnit náš životní styl a uchovat náš „společný domov“.



Volvo zahájilo výrobu prvního elektromobilu


Automobilka Volvo Cars začala vyrábět nový model XC40 Recharge, který je prvním z chystané řady plně elektrických vozů. Chce tak naplnit ambici snížit do roku 2025 uhlíkovou stopu na jedno vozidlo o 40 %. Ve stejném roce by měla 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.

Zahájení sériové výroby předcházela přípravná fáze, během které se v továrně v belgickém Gentu vyrobil omezený počet předsériových vozů. Jde o standardní proces předcházející produkci každého nového modelu, jehož smyslem je optimalizovat plynulost výroby a zajistit špičkovou kvalitu každého z následně vyrobených vozů. Veškerý personál, kterého se produkce tohoto modelu týká, prošel rozsáhlým školením zaměřeným na bezpečnou výrobu elektrických automobilů.

Jakožto plně elektrická varianta úspěšně prodávaného SUV XC40, jež se stalo prvním vozem Volvo, který vyhrál prestižní ocenění Evropské auto roku, je Volvo XC40 Recharge postaveno na kompaktní modulární platformě CMA. Ta představuje vyspělou automobilovou architekturu, na jejímž vývoji automobilka spolupracovala v rámci skupiny Geely Group.

Volvo XC40 Recharge s pohonem všech kol nabízí předpokládaný dojezd 400 km na jedno nabití (dle testovacího standardu WLTP) a výkon 408 koní. Akumulátor lze prostřednictvím rychlonabíjecích systémů (DC) nabít na 80 % jeho kapacity během přibližně 40 minut.

Soustava akumulátoru je chráněna bezpečnostní klecí, která je integrována ve střední části podvozku. Umístění akumulátoru v podlaze současně snižuje těžiště vozu, což mimo jiné znamená také lepší ochranu před převrácením.



e-SALON a další podzimní veletrhy POKRAČUJÍ v přípravách


Přestože aktuální situace v České republice zasáhla do říjnového kalendáře veletrhů v PVA EXPO PRAHA, listopadové a prosincové akce intenzivně pokračují v přípravách na své konání podle plánu. Na které veletrhy se můžete těšit?

Již ve dnech 12. až 15. listopadu se bude konat třetí ročník úspěšného veletrhu čisté mobility e-SALON. Na něm se představí novinky věhlasných automobilových značek v národních premiérách, supervýkonné dobíjecí technologie, motocykly a další vozítka s alternativním pohonem. Ke slovu se dostanou také vizionáři v oblasti letectví a nebude chybět ani bohatý doprovodný program pro odbornou i širokou veřejnost.

Profesionálové z oblasti cestovního ruchu se společně sejdou na veletrhu CZECH TRAVEL MARKET ve dnech 24. a 25. listopadu. Tato akce je informační, nákupní a prodejní příležitostí pro cestovní kanceláře, cestovní agentury, turistické destinace, dopravce, hotely, poskytovatele služeb a další subjekty.

V termínu 24. až 26. listopadu se bude na letňanském výstavišti konat jubilejní 10. ročník středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky. CZECHBUS je interaktivním, specializovaným B2B veletrhem se zaměřením na problematiku české a středoevropské silniční hromadné dopravy a návštěvníkům představí aktuální novinky a trendy oboru.

Dny 10. až 13. prosince budou patřit tradičně vánoční náladě a nákupům pod stromeček, které zajistí veletrh dárků, dekorací a spotřebního zboží STŘÍBRNÉ VÁNOČNÍ DNY. Na této akci najdou návštěvníci nejen inspiraci pro nejoblíbenější svátky v roce, ale také bohatý program pro celou rodinu.



Skupina ČEZ


Elektromobilita je pro energetickou společnost logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje již více než 10 let. Provozujeme největší tuzemskou síť veřejného dobíjení srovnatelnou s většími řetězci klasických čerpacích stanic, která čítá přes 230 stanic po celé ČR. Více než 170 jich umožňuje rychlé dobití – doplnění většiny kapacity baterií vozu v řádu desítek minut. Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z dotačního programu financovaného Evropskou komisí CEF (Connecting Europe Facility), část Transport.

Současně Skupina ČEZ v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů jak pro jednotlivce, tak i pro firmy, municipality a kraje: prodej či pronájem elektromobilů, návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, speciální tarify a sazby, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení a elektrifikaci fleetů. Samozřejmostí je realizace a provoz dobíjecích stanic elektrobusů, případně komplexní řešení spadající do konceptu tzv. chytrých měst.



Toyota vyvinula vodíkové napájecí vozidlo


Japonská automobilka Toyota spolu se společností Denyo vyvinuly vodíkové vozidlo, které slouží jako zdroj elektrické energie v případě výpadku dodávek ze sítě nebo na neelektrifikovaných místech. Vodíkové palivové články v autě umožní dodávat nepřetržitě elektřinu po dobu až 72 hodin.

Obě firmy nyní zahájily ověřovací zkoušky s cílem dovést vozidlo do komerční podoby. Napájecí vodíkové vozidlo se bude porovnávat s generátory na bázi konvenčních spalovacích motorů s cílem prokázat jedinečné charakteristiky napájení z palivových článků včetně dopadů na různé spotřebiče a vybavení, resp. snižování emisí CO2.

Žádné emise

Drtivá většina v současnosti používaných napájecích vozidel je vybavena naftovými motory, které slouží k pohonu vozidla na silnici a následně k výrobě elektřiny. Jelikož energii vyrábí z fosilních paliv, během jízdy i výroby elektřiny produkují zplodiny poškozující životní prostředí, včetně skleníkových plynů, oxidu uhličitého (CO2) a oxidů dusíku (NOx). Napájecí vozidla na palivové články jsou naproti tomu poháněné elektromotory a elektřinu vyrábí ekologicky z vodíku. Jedinou emisí tak je voda, která se dá navíc dále využít.

450 litrů vody

Společně vyvinutý napájecí automobil s kapacitou 612 kWh je postavený na lehkém nákladním vozidle Toyota „Dyna“ a používá systém palivových článků z Toyoty Mirai. Napájecí jednotka využívá elektrické generátory na palivové články o jmenovitém výkonu 8,5 kW vyvinuté firmou Denyo v rámci projektu sponzorovaného Ministerstvem životního prostředí. Vozidlo převáží přibližně 65 kg vodíkového paliva ve 27 zásobnících a dokáže tak překonat delší vzdálenost a poté zajistit výrobu elektřiny po mnoho hodin. Během jednoho cyklu vozidlo vyprodukuje kolem 450 litrů vody.

Pro živelné pohromy i koncerty

Obě firmy též společně zkoumají další možnosti uplatnění elektrifikovaných vozidel s přidanou hodnotou v podobě vysokokapacitního napájecího zdroje, operativně poskytujícího elektřinu tam, kde je to právě potřeba. Scénáře uplatnění mohou být velmi pestré, od dodávek v místech zasažených přírodní pohromou až po venkovní akce či festivaly pod širým nebem.

Toyota je výrobcem prvního sériového vozu na palivové články Mirai. Celkově již prodala přes 10 000 vodíkových vozů. Vedle toho vyvíjí i nákladní vozy nebo lodě na vodík.



Volvo hledá investory pro svůj klimatický plán


Společnost Volvo Cars založila finanční rámec Green Finance Framework pro tzv. zelené financování. V praxi to znamená, že získá možnost pokrýt financování svého ambiciózního klimatického plánu a elektrifikační strategie vydáváním "zelených dluhopisů" nebo získáváním "zelených půjček".

Veškeré finanční prostředky získané tímto způsobem budou využity na projekty vztahující se k oblastem klimatu a životního prostředí. Financování v rámci Green Finance Framework jasně určí, jak budou tyto projekty identifikovány, vybírány a spravovány, což investorům přinese výhodu v podobě transparentnosti. Tento systém umožní vydláždit cestu k vydání prvních zelených dluhopisů automobilky Volvo Cars. Výtěžek z každého takto vydaného dluhopisu bude využit nejen na financování vývoje a výroby nových elektrických vozů, nových automobilových platforem a nových pohonných technologií, ale i k navýšení kapacity pro výrobu akumulátorů a elektrických vozů.

Finanční rámec Green Finance Framework automobilky Volvo byl přezkoumán společností Cicero, která je předním poskytovatelem nezávislých průzkumů za účelem vyhodnocení investičních rámců pro zelené dluhopisy, od níž získal nejvyšší možné hodnocení: Dark Green.„Společnost Volvo Cars se může pochlubit jedním z nejambicióznějších klimatických plánů v automobilovém průmyslu,“ uvedl generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Náš finanční rámec Green Finance Framework umožňuje investorům zapojit se do transformace společnosti Volvo Cars ve výrobce elektrických automobilů.“

V loňském roce představila společnost Volvo Cars komplexní klimatický plán, který se v zájmu naplnění vize automobilky stát se do roku 2040 klimaticky neutrální společností zaměřuje na snížení emisí uhlíku napříč všemi operacemi a produkty společnosti.Plán se zdaleka nevztahuje jen na řešení emisí ve výfukových plynech prostřednictvím elektrifikace. Automobilka chce díky recyklaci a opětovnému využívání materiálů eliminovat emise uhlíku také v rámci své výrobní sítě, svých širších operací a svého dodavatelského řetězce.

Prvním hmatatelným krokem je v souladu s vizí pro rok 2040 cíl redukovat do roku 2025 uhlíkovou stopu vyprodukovanou v rámci životního cyklu každého z nových vozů Volvo o 40 % ve srovnání s rokem 2018. To zahrnuje snížení emisí ve výfukových plynech o 50 % na vůz, snížení provozních emisí uhlíku o 25 % na vůz (a to včetně výroby a logistiky) a snížení emisí uhlíku vyprodukovaných v rámci dodavatelského řetězce o 25 % na vůz.

„Do následujících let jsme si stanovili ambiciózní investiční plány, jejichž smyslem je proměnit naše klimatické cíle v realitu,“ uvedla Carla de Geyseleer, finanční ředitelka společnosti. „Mám radost, že nyní můžeme finanční komunitě nabídnout možnost investovat do udržitelných projektů společnosti Volvo Cars, protože finanční průmysl hraje z hlediska stimulace a podpory udržitelného rozvoje zásadní roli.“

Společnost Volvo Cars byla první renomovanou automobilkou, která se zavázala ke kompletní elektrifikaci celé své modelové řady, přičemž je zatím jedinou značkou, která nabízí plug-in hybridní variantu pro každý ze svých modelů. Mimoto má automobilka v plánu v následujících letech představit celou řadu plně elektrických modelů.

V první polovině roku 2020 dosáhl prodej plug-in hybridních vozů Volvo téměř čtvrtinového podílu prodeje v Evropě. Podle výsledků průzkumu trhu vedeného agenturou IHS se automobilka Volvo Cars z hlediska prodeje plug-in hybridních vozů stala v daném období nejúspěšnější prémiovou značkou v Evropě. Ambicí společnosti Volvo Cars je dosáhnout do roku 2025 stavu, kdy budou 50 % jejího globálního prodeje tvořit plně elektrická vozidla, zatímco zbytek budou hybridy.



Ministerstvo zdravotnictví ČR potvrdilo: Veletrhy jsou bezpečné a pokračují


V souvislosti s aktuálním vývojem epidemiologické situace v ČR dnes přistoupilo Ministerstvo zdravotnictví k dalším protiepidemickým opatřením. Ta se však týkají především stravovacích zařízení a sportovních akcí. Výstavy a veletrhy nepředstavují zvýšené epidemiologické riziko a jejich konání pokračuje.

 

„S účinností od čtvrtka 24. září se v celé ČR snižuje limit u hromadných akcí konaných v areálu členěných do sektorů […] Výjimkou jsou schůze ústavních orgánů, soudů, výstavy nebo trhy a veletrhy,“ uvádí na svém webu Ministerstvo zdravotnictví ČR. Přípravy na následující akce na letňanském výstavišti tak nadále intenzivně pokračují. Již v prvních říjnových dnech se v Letňanech představí veletrhy FOR GASTRO & HOTEL (1.–3. 10.) a FOR INTERIOR (1.–4. 10.).

 

Stejně jako při předchozích akcích, také během těch následujících budou na výstavišti PVA EXPO PRAHA nastavena speciální pravidla jako stavebně oddělené sektory, povinnost nošení roušek, rozšířené koridory v halách, koordinační tým kontrolorů dodržování nových pravidel, regulace počtu návštěvníků v sektorech v jeden okamžik i dezinfekce prostor.



OMV instaluje dobíjecí stanice PREpoint na 44 čerpačkách


Společnost OMV navázala spolupráci s Pražskou energetikou. Přibližně u třetiny z celkového počtu 140 čerpacích stanic OMV V ČR plánuje PRE do konce roku 2021 zprovoznit celkem 60 rychlodobíjecích stanic PREpoint.

OMV tímto krokem vychází vstříc rostoucí skupině majitelů elektromobilů a hybridních automobilů, kteří mohou během přestávky na dobití svého vozu využít pohodlného zázemí a občerstvení na čerpacích stanicích.

První rychlodobíjecí jednotka PREpoint u čerpací stanice OMV v Příbrami byla zprovozněna v polovině září a do konce letošního roku bude zahájena stavba na dalších dvaceti lokalitách. Na jednotlivých čerpacích stanicích bude instalována vždy jedna nebo dvě rychlodobíjecí stanice s výkonem 50 nebo 75 kW. Na třiceti lokalitách bude podle poptávky a vytíženosti možné zvýšit v budoucnu dobíjecí výkon každé stanice až na 150 kW.

„Spolupráce s Pražskou energetikou umožnila zásadně rozšířit síť rychlodobíjecích jednotek pro elektromobily u našich čerpacích stanic. Tímto krokem navazujeme na naše dosavadní aktivity s IONITY. Uvědomujeme si nastupující trend elektromobility a chceme být v rámci naší filozofie We Care More i nadále sítí, která vychází vstříc nejen majitelům automobilů s motorem na tradiční fosilní paliva. Jsme přesvědčeni, že do budoucna se bude elektromobilita dále rozrůstat,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika. 

„V České republice provozujeme aktuálně na více než 70 lokalitách přes 90 dobíjecích jednotek pro elektromobily. Dohoda s OMV nám umožňuje tento počet zvýšit v horizontu přibližně 16 měsíců o dalších 60 rychlodobíjecích stanic. Na všech plánovaných lokalitách naši klienti uvítají možnost využití služeb a zázemí čerpacích stanic OMV,“ říká Vojtěch Fried, vedoucí oddělení Elektromobilita a Smart City společnosti Pražská energetika.
 



Hyundai začal vyvážet systémy palivových článků do Evropy


 
Společnost Hyundai Motor Company zahájila vývoz svého patentovaného systému palivových článků do Evropy, kde ho budou využívat společnosti mimo automobilové odvětví včetně švýcarské firmy GRZ Technologies Ltd., využívající vodíková řešení.
 
Hyundai se tak stal výrobcem aut, který vyváží jak elektromobily s palivovými články, tak i samotné systémy palivových článků. Systém palivových článků využívá zkušenosti z několika desetiletí vývoje. Automobilka představila svůj první elektromobil s palivovými články v roce 2000 – Santa Fe FCEV. Po něm následoval v roce 2013 celosvětově první velkosériově vyráběný elektromobil s palivovými články na základě modelu ix35. V roce 2018 jej nahradila druhá generace SUV s palivovými články s označením NEXO. Nedávno společnost také úspěšně nalodila prvních 10 vozidel XCIENT Fuel Cell a odeslala je do Švýcarska. Jedná se o první velkosériově vyráběná těžká nákladní vozidla s palivovými články na světě.
 
Společnosti Hyundai Motor a GRZ Technologies od konce loňského roku intenzivně spolupracují na technologii pro skladování vodíku. GRZ disponuje technologií, která dokáže uložit pět až desetkrát víc vodíku než dosud, a to při tlaku méně než 30 barů. To je výrazně nižší tlak než v obvyklých palivových nádržích, v nichž je vodík uchováván pod tlakem 200 až 500 barů. Obě společnosti počítají do budoucna s nejrůznějšími dalšími možnostmi využití této technologie.
 
Společnost GRZ Technologies plánuje vyrábět na základě systému palivových článků Hyundai stacionární napájecí systém pro výrobu elektrické energie ve špičkách. Systém palivových článků přitom vychází z palivových článků používaných v modelu Hyundai NEXO.
 
Společnost Hyundai Motor Group prezentovala v prosinci 2018 dlouhodobý plán „Fuel Cell Vision 2030“, a znovu tak potvrdila své úsilí o urychlení vývoje vodíkové společnosti na základě svého globálního vůdčího postavení v oblasti technologie palivových článků. Hyundai Motor Group hodlá v rámci tohoto plánu vybudovat do roku 2030 výrobní kapacity pro 700 000 systémů palivových článků ročně pro automobily i neautomobilové produkty včetně plavidel, kolejových vozidel, dronů a generátorů elektrické energie.
 


Ministerstvo zdravotnictví ČR: Veletrhy běží dál!


Přestože ve středu 16. září oznámilo ministerstvo zdravotnictví zavedení zpřísňujících protiepidemických opatření, veletrhy zůstávají v nastaveném režimu a podzimní veletržní sezóna v Letňanech pokračuje podle plánu. Jak ukázaly již realizované akce AUTOSHOW PRAHA, FOR PETS a FOR DECOR & HOME, na výstavišti PVA EXPO PRAHA se úspěšně podařilo nastavit zdravotně-organizační opatření, která maximálně zajišťují bezpečnost a komfort návštěvníků a vystavovatelů.

Postup zpřísňování opatření v souvislosti s aktuálním vývojem epidemiologické situace v ČR jasně ukazuje, že veletrhy a s nimi související akce nejsou rizikovým místem pro širokou veřejnost a právem tak mohou pokračovat v realizaci plánovaného kalendáře. Ministerstvo zdravotnictví ČR ve středu 16. září uvedlo, že je nutné novými opatřeními snížit sociální kontakt v rizikových provozech, mezi něž zabezpečená výstaviště rozhodně nepatří. Nadále ve stejném režimu proto mohou pokračovat veletrhy, trhy, výstavy a jim podobné akce.

Zároveň není nutné více omezovat počet lidí ve vytčených sektorech. „Nadále platí pravidlo, že prostor, ve kterém se vnitřní hromadné akce konají, musí být rozdělen do organizačně oddělených sektorů, jinak u vnitřních prostor je maximální kapacita sektoru 500 osob. Každý sektor musí mít svůj individuální vstup z venkovních prostor nebo jsou organizátoři povinni vstupy a výstupy ze sektorů časově regulovat tak, aby nedocházelo k nežádoucímu shlukování,“ uvádí ministerstvo.

Přípravy na následující akce podzimu intenzivně běží a již ve dnech 22. až 26. září přivítá letňanské výstaviště návštěvníky nejvýznamnější události sezóny – stavebního veletrhu FOR ARCH. Ten se letos koná v souběhu s veletrhem zahradní architektury, zeleně, nábytku, zahradní a komunální techniky FOR GARDEN. Již v prvních říjnových dnech se v Letňanech představí veletrhy FOR GASTRO & HOTEL (1.–3. 10.) a FOR INTERIOR (1.–4. 10.). Stejně jako při předchozích akcích, také během těch následujících budou na výstavišti PVA EXPO PRAHA nastavena speciální pravidla jako stavebně oddělené sektory, povinnost nošení roušek, rozšířené koridory v halách, koordinační tým kontrolorů dodržování nových pravidel, regulace počtu návštěvníků v sektorech v jeden okamžik i dezinfekce prostor.



Třetí ročník e-SALONu ukáže bezpečně premiéry moderních elektroaut


Už třetím rokem potěší fanoušky aut a moderních trendů veletrh čisté mobility e-SALON. Na letňanském výstavišti bude v listopadu k viděni to nejzajímavější ze světa elektromobilů, hybridů i pluq-in hybridů.

Hvězdami loňského ročníku, který navštívilo téměř 25 tisíc lidí, byly premiéry nových elektromobilů Volkswagen ID.3, Renault ZOE 2, Škoda Superb iV i vodíkové HYUNDAI NEXO. Pro letošní ročník se chystá ještě bohatší účast automobilek zabývajících se ekologickými pohony. Už tradičně se automobilové novinky předvedou v moderní hale 4. Své ekologické vozy by měly předvést značky Škoda, Volkswagen, Mercedes, BMW, Hyundai, KIA, Renault, Ford, Mazda. Tesla by měla ukázat i svůj revoluční elektrický CYBERTRUCK.

Testovací jízdy standardem

V hale 6 si návštěvníci budou moci opět vystavené vozy vyzkoušet a projet. K testovacím jízdám budou k dispozici i elektrické skútry a další malá bateriová vozidla. Do doprovodného programu e-SALONu patří také odborné konference zaměřené na inteligentní ekologickou dopravu ve městech i budoucnost elektromobility. „Tématem letošního ročníku bude i aktuální otázka: Jak si automobilový svět poradil s rokem 2020, který přinesl nové plánované i neplánované výzvy? Součástí doprovodného programu bude opět stánek spolupořadatele akce TV PRIMA s atraktivními prezentacemi jednotlivých programů a jejich známých tváří“, přibližuje ředitelka veletrhu Jana Nosálová. Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2020 je Skupina ČEZ.

Bezpečně na veletrhu

Veletrhy konané v areálu PVA EXPO PRAHA jsou organizovány v souladu se všemi hygienickými a mimořádnými opatřeními, která jsou dána Vládou České republiky.  

V rámci areálu budou zabezpečeny stavebně oddělené sektory na každou nařízenou okamžitou kapacitu a tím bude zajištěna i oddělenost návštěvníků ve vnitřních prostorech, jak udává nařízení. Omezení týkající se všech návštěvníků i vystavovatelů bude spočívat zejména v nutnosti zakrytí dýchacích cest.

Třetí ročník e-SALON se bude konat ve dnech 12. – 15. listopadu 2020 na výstavišti PVA EXPO Praha v Letňanech.

 



AUTOSHOW úspěšně prověřila připravenost veletrhů v PVA EXPO PRAHA


Největší česká automobilová výstava AUTOSHOW PRAHA byla prvním a také úspěšným bodem veletržní sezóny letňanského výstaviště PVA EXPO PRAHA. Premiérová událost podzimu prověřila nově nastavená organizační a zdravotnická pravidla na výstavišti a ukázala, že je možné zajistit plynulý a bezpečný průběh akcí i s potřebnými opatřeními. Ve dnech 28. až 30. srpna vzbudila AUTOSHOW PRAHA velký zájem veřejnosti a během tří dnů ji navštívily tisíce lidí.

Stavebně oddělené sektory, povinnost roušek, rozšířené koridory v halách, koordinační tým kontrolorů dodržování nových pravidel i redukce počtu návštěvníků v jednotlivých sekcích veletrhu v jeden okamžik – tato i mnoho dalších bezpečnostních opatření proměnily letňanské výstaviště v bezpečnou zónu, a přitom zůstal zachován komfort pro návštěvníky a vystavovatele. Úvodní akce veletržního podzimu v Praze se vydařila na jedničku a ukázala, že si veřejnost může užít oblíbené události bezpečně a přitom pohodlně.

Výstava AUTOSHOW PRAHA přinesla amatérským nadšencům i profesionálům z automobilového odvětví mnoho zajímavostí. Ve spojení s tuningovou výstavou ESCAPE6 PRAGUE CAR FESTIVAL zaměřenou především na upravené a sportovní vozy bylo k vidění mnoho zajímavostí, proběhlo také několik národních premiér významných značek, kdy se na veřejnosti poprvé ukázaly například Mazda MX-30, ŠKODA OCTAVIA COMBI RS iV nebo Ford Explorer PHEV. Konala se i jedna světová premiéra v podobě elektrického vozu značky Kaipan. Nechyběly atraktivní prototypy i bohatý doprovodný program. Celkem se v Letňanech prezentovalo 42 značek.

Veletržní sezóna v PVA EXPO PRAHA pokračuje dál a návštěvníci si mohou vychutnat své oblíbené akce s maximální bezpečností. Již ve dnech 3. až 6. září se koná veletrh FOR PETS, o týden později od 10. do 12. září proběhne FOR DECOR & HOME a v termínu 22. až 26. září se bude konat stavební veletrh FOR ARCH v souběhu s akcí FOR GARDEN. Více o programu najdete na www.pvaexpo.cz.

Více fotografií z AUTOSHOW PRAHA 2020 najdete ve fotogalerii.



Vodík nahradí naftu jako záložní zdroj energie


Koncem letošního roku by měl být uvedený do provozu první ukázkový projekt stacionárního zdroje energie firem Daimler a Rolls-Royce s využitím modulů palivových článků pocházejících z automobilové výroby ve Friedrichshafenu.

Právě ve vodíkových článcích vidí firmy budoucnost velkých záložních zdrojů energie namísto dieselových centrál, které jsou krajně neekologické, uvedl německý deník Handelsblatt.

Bezemisní alternativa

Jde o první výsledek spolupráce značek Daimler, Volvo a Rolls-Royce v oblasti záložních centrál. Očekává se, že finální dohodu o spolupráci firmy uzavřou do konce letošního roku.

Podrobnosti jsou zatím otevřené, nicméně cílem je společně nabízet bezemisní alternativu k naftovým elektrocentrálám pro ta zařízení, u nichž je klíčové zajistit bezpečnost provozu. Jde například o nemocnice nebo datová centra.

Navýšení výroby sníží cenu

Rolls-Royce chce prodávat ekologické záložní generátory postavené na palivových článcích firem Daimler a Volvo pod značkou MTU. Obě firmy věří, že díky spolupráci s Rolls-Royce objem prodávaných palivových článků výrazně naroste.

Tím se sníží náklady na další vývoj této relativně drahé technologie. Daimler chce prostřednictvím joint-venture s Rolls-Royce demonstrovat konkrétní příležitosti pro komerční využívání vodíkové technologie.

Průkopníkem mezi vodíkovými auty je Toyota Mirai

Vodíkové technologie nabízí v porovnání s jinými zdroji bezprecedentně vysokou spolehlivost, modulární rozšiřitelnost a veškeré výhody obnovitelné energie bez závislosti na klasickém energetickém trhu.

Zatímco v energetice se projekty s vodíkem teprve rozbíhají, v oblasti elektromobility již auta na vodík běžně jezdí. Průkopníkem v této oblasti je hlavně japonská Toyota se svým modelem Mirai, který na trh již brzy přijde ve své druhé generaci.

Sedan na palivové články o délce 4,89 metru nabízí cestujícím maximálně ekologický provoz a optimální pohodlí. Mirai je poháněn pouze vodíkem, který se v palivovém článku proměňuje na elektrickou energii pohánějící elektromotor o výkonu 113 kW/154 k.

Jedinými emisemi jsou vodní páry. S plnou nádrží paliva pak Toyota Mirai druhé generace ujede přes 600 km, přičemž tankování zabere necelé tři minuty.



Vnější design Volkswagen ID.4 - „Tvarován větrem“


Volkswagen rozšiřuje modelem ID.41 svou nabídku o elektromobil v globálně největším růstovém segmentu, třídě kompaktních SUV. Vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později také v USA. Klaus Zyciora je člověkem, který dokáže charakter modelu ID.4 popsat ze všech nejlépe, protože jako šéfdesignérem koncernu Volkswagen tento vůz se svým týmem navrhl.

„ID.4 ztělesňuje elektrickou evoluci designu,“ říká Zyciora. „Jeho vnější design je čistý, ladný a působivý. Novým způsobem vyzařuje sílu a sebevědomí. Za tím stojí především aerodynamický designérský styl naší rodiny ID. s plynule navazujícími plochami. S modelem ID.4 přenášíme toto pojetí poprvé do segmentu SUV. To znamená, že se jemné, měkké přechody střídají s ostrými, zřetelnými odtokovými hranami. Design vyvolává dojem, že byl tvarován větrem. Z charakteristických světlometů, propojených do nezaměnitelného světelného designu, je současně patrná modernost modelu ID.4.“

Dobrý design je navíc vždy funkční. Na dojezd elektromobilu má významný vliv aerodynamický odpor vzduchu. „Elektrická evoluce designu u modelu ID.4 také znamená, že jsme důsledně zohlednili požadavky na aerodynamiku,“ vysvětluje šéfdesignér koncernu. ID.4 dosahuje vynikající hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28. Nejdůležitějším faktorem jsou ladné základní tvary karoserie a výrazné posunutí prostoru pro cestující dozadu. Celek završuje velký počet precizních detailů. Například tvarové řešení zadních svítilen a velkého střešního spoileru zaručuje čisté oddělování proudícího vzduchu od povrchu karoserie.

Značka Volkswagen investuje do elektromobility v rámci své strategie „Transform 2025+“ celkem 11 miliard eur do roku 2024. ID.4, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen, je po elektromobilu ID.32 druhým modelem na základě nové modulární platformy MEB pro elektricky poháněné vozy. Tato platforma je koncipována pouze pro elektrický pohon a vzhledem k jeho kompaktní konstrukci nabízí velmi prostorný interiér. Díky nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,28 a modulárnímu akumulátorovému systému nabídne ID.4 dojezd i více než 500 kilometrů (podle metodiky WLTP).

Nové SUV bude uvedeno na trh nejprve s pohonem zadních kol. Později bude následovat elektrický pohon všech kol. V sendvičové podlaze karoserie uložená vysokonapěťová sada akumulátorů přispívá k nízkému těžišti a skvěle vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy, což je předpokladem pro vysokou úroveň jízdní dynamiky.



Baterie pro elektromobily od Toyoty se dobije za 15 minut


Japonská automobilka Toyota spolu s výrobcem elektroniky Panasonic vytvořila funkční prototyp lithium-iontové baterie pro elektromobily, které stačí k plnému dobití 15 minut. Vedle až desetinásobně kratší doby dobíjení baterie při shodných rozměrech v porovnání se současnými akumulátory nabídne výrazně větší dojezd. Na trhu by se nové řešení mělo objevit v roce 2025.

Nová baterie využívá pevný elektrolyt, který umožňuje, že se dobíjí rychleji, umožňuje větší dojezd a má větší hustotu energie než v současnosti využívané lithium-iontové akumulátory. 

Automobil vybavený takovouto baterií se měl představit na letošních Olympijských hrách v Tokiu, které se však kvůli pandemii přesunuly na příští rok. Následovat bude několikaleté testování, během kterého musí automobilka zajistit, aby byl její vynález bezpečný, odolný a zvládal časté dobíjení.

Dnes trvá dobití od hodiny a půl až k deseti hodinám

V současnosti trvá dobití osobního elektromobilu u nejrozšířenějšího typu dobíječek CHAdeMO, které v tuzemsku provozují například firmy ČEZ nebo PRE, okolo 1,5 hodiny. Nabíjení z běžné domácí zásuvky se pak protáhne až na 10 hodin, tedy přes celou noc. Čas dobití je přitom pro provoz elektromobilu na delší vzdálenosti klíčový a desítky minut strávených u dobíjecího stojanu výrazně snižují provozní komfort elektromobilů, kvůli stále nízkému počtu dobíjecích stanic je navíc na cestách nutné počítat i s tím, že bude nutné počkat, než si vůz dobije někdo jiný.

Zkušenosti z hybridů

Vývoj nového akumulátoru je součástí plánu Toyoty masově proniknout na trh čistých elektromobilů. Automobilka, která má 25letou tradici ve vývoji a výrobě hybridních vozů, chce mít do roku 2025 v nabídce nejméně 10 elektromobilů, z toho šest nabízených celosvětově. 

Z hybridních modelů může využít zejména řídicí jednotku PCU s vysoce spolehlivým konvertorem, jenž umožňuje použití elektromotoru výrazně silnějšího, než jaký je výkon akumulátoru. Toyota tak do svých elektrifikovaných aut může montovat mnohem menší, lehčí a energeticky úspornější baterie než konkurence.

Spolupráce se Subaru i BYD

Toyota již letos uvedla na vybrané světové trhy elektrické varianty vozů C-HR a IZOA, k nimž zanedlouho přibudou Lexus UX 300e a elektrické Proace a Proace City. Ve spolupráci s další japonskou automobilkou Subaru postavila Toyota univerzální platformu pro elektrifikované vozy, jejíž koncepce vychází z architektury TNGA. První výsledek této kooperace, koncepční crossover na elektřinu, představila Subaru letos v lednu.  

Toyota rovněž navázala spolupráci s čínským výrobce baterií a elektromobilů BYD. Investicí do australské firmy Orocobre si zajistila dodávky strategického lithia.



BEZPEČNĚ NA VELETRHU




Třetí ročník e-SALONu bude bohatší a nabídne nové trendy


Společnost ABF připravuje už třetí ročník úspěšného veletrhu čisté mobility s názvem e-SALON. Novinkou bude rozšíření nomenklatury o zajímavá aktuální témata jako je například propojení umělé inteligence s průmyslem. Hlavním tahákem pochopitelně již tradičně budou elektromobily, hybridní a další ekologická vozidla.

Loňský ročník e-SALONu v listopadu navštívilo téměř 25 tisíc návštěvníků, na akci se akreditovalo 151 odborných novinářů. Hvězdami výstavy se staly premiéry nových elektromobilů Volkswagen ID.3, Renault ZOE druhé generace, Škoda Superb iV i vodíková KIA NEXO. Hybridy zastupovaly modely Audi Q5 TFSI e, Hyundai KONA hybrid a Ford Mondeo hybrid. A výrobce motorek, čtyřkolek a skútrů Kymco ukázal nový elektrický motocykl RevoNEX.

„Návštěvníci ocenili možnost testovacích jízd, které v tak bohaté formě na veletrzích podobného typu nebývají obvyklé. Svézt se mohli s desítkami ekologických vozidel.  V doprovodném programu měl úspěch stánek spolupořadatele akce TV Prima s atraktivní prezentací jednotlivých programů a jejich známých tváří,“ shrnula ředitelka veletrhu Jana Nosálová.

Odborníci veletrh navštívili také kvůli 2. ročníku konference i-city a tematickým přednáškám čistá mobilita, sdílená data i veřejná doprava ve městech.

e-SALON 2020 s novinkami

Pořadatelská společnost ABF ve spolupráci s televizí Prima a jejím pořadem Autosalon připravují na rok 2020 novinky.

Veletrh bude rozšířen o nomenklaturu digitální továrna 2.0 neboli e-FACTORY. Na výstavě se tak objeví trendová témata jako je digitalizace, počítačové simulace, softwarová řešení, elektronické řízení výroby, 3D tiskárny i virtuální realita. „V rámci nové, rozšířené koncepce budeme věnovat významný prostor také aktuální otázce digitalizace podniků a jejich komplexní podpory v oblasti vývoje a výroby,“ doplnila Jana Nosálová.

Automobilové novinky opět obsadí halu 4. Své ekologické vozy by měly předvést automobilky Škoda Auto, Volkswagen, KIA, Renault, Ford i Tesla. V hale 6 si návštěvníci budou moci opět vystavené vozy otestovat.

Součástí výstavy budou i doplňky, služby, aplikace a legislativa spojené s alternativními pohony vozidel. e-SALON opět přinese i atraktivní doprovodný

 

program včetně odborné konference zaměřené mimo jiné na inteligentní ekologickou dopravu ve městech.

Třetí ročník veletrhu e-SALON se bude konat ve dnech 12. – 15. listopadu 2020 na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech.

Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2020 je Skupina ČEZ.

 



Veletrhy v PVA EXPO PRAHA na podzim nově představí i strojírenské a průmyslové obory


 

Praha 2. července 2020 – Podzimní veletržní sezóna na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA přinese nově možnost prezentace společnostem ze strojírenských a průmyslových oborů. Příležitost zúčastnit se akcí, které jsou důležitou podporou úspěšného restartu české ekonomiky a průmyslu, nabídnou premiérově veletrhy e-SALON a CZECHBUS. Jejich organizátor, společnost ABF, a.s., zareagoval na omezení plánovaných akcí těchto odvětví v České republice a nabídl spojení se svými silnými značkami veletržního oboru.

 

„Jako největší pražský organizátor veletrhů a výstav cítí společnost ABF, a.s. potřebu podpořit všechny české firmy, které se zabývají strojírenskou výrobou, a umožnit jim v dnešní složité ekonomické situaci prezentovat svoje výrobky. Předpokládáme, že v závěru letošního roku, to je v listopadu 2020, již nebudou platit současná omezení a budeme moci realizovat podzimní sezónu ve zcela regulérních podmínkách,“ řekl předseda představenstva společnosti ABF, a.s. Pavel Sehnal.

 

V případě 3. ročníku veletrhu čisté mobility e-SALON, který se v pražských Letňanech koná ve dnech 12. až 15. listopadu 2020, se organizátoři rozhodli pro rozšíření veletržní nomenklatury. Již v minulých ročnících poskytl veletrh prostor pro prezentaci společností zabývajících se tematikou 3D tisku, letos také v kontextu průmyslového využití, a stal se hostitelem významné události ENERGO SUMMIT. Tato konference se věnuje klíčovým tématům současného světa energií, mezi něž patří například také propojení umělé inteligence a průmyslu z pohledu řízení energie apod. „V rámci nové, rozšířené koncepce veletrhu e-SALON budeme věnovat významný prostor také aktuální otázce digitalizace podniků a jejich komplexní podpory v oblasti vývoje a výroby,“ řekla ředitelka veletrhu e-SALON Jana Nosálová.

 

Druhým podzimním veletrhem v letňanském areálu PVA EXPO PRAHA, který nabídne prostor pro prezentaci podnikům ze strojírenských a průmyslových oborů, bude ve dnech 24. až 26. listopadu 2020 desátý ročník veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky CZECHBUS. Jeho nová struktura bude zahrnovat premiérový souběh s 18. ročníkem veletrhu FOR INDUSTRY. V rámci tohoto rozšíření se bude jednat především o odvětví související s dopravou a logistikou s akcentem na aktuální téma dnešní doby, kterým je Průmysl 4.0. „Středem pozornosti napříč průmyslovými odvětvími jsou ruku v ruce s Průmyslem 4.0 také související automatizace a digitalizace, jimž se bude výjimečný ročník veletrhu FOR INDUSTRY v listopadu rovněž podrobněji věnovat,“ řekla ředitelka veletrhů CZECHBUS a FOR INDUSTRY Vanda Petrov.

 

www.e-SALON.cz              www.czechbus.eu            www.pvaexpo.cz

 

Lucie Bártová

Vedoucí PR oddělení ABF, a.s.

bartova@abf.cz



TISKOVÁ KONFERENCE - e-SALON 2020




ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA e-SALON 2019


V minulém týdnu byla vydaná ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA veletrhu e-SALON. Jedná se o krátké shrnutí 2. ročníku veletrhu.

Ještě jednou děkujeme za přízeň všem vystavovatelům, partnerům a návštěvníkům.

Zpráva je k prohlédnutí níže, po kliknutí na obálku.



Vladislav Smrž z MŽP v Miniduelu na Primě


Vladislav Smrž z MŽP v Miniduelu na Primě



Pražská ulice 21. století na veletrhu čisté mobility e-SALON




VIDEO: STUDIO E-SALON - HOSTEM PAVEL HYKYŠ


Studio e-SALON přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Sledujte debatu Honzy Říhy s Pavlem Hykyšem, produktovým manažerem ve společnosti Renault Česká republika.



autogramiáda hráčů Bohemians Praha 1905


15.11. se bude konat v hale 4 autogramiáda hráčů Bohemians Praha 1905, a.s. od 12:00 do 13:00.

Na stánku č. 4A02 se na vás budou těšit: Martin Dostál, Lukáš Pokorný, Jakub Rada, Jan Záviška a Petr Hronek.