Vzrušující Concept AMG GT XX ukazuje budoucnost elektromobility
Studie vozu Concept AMG GT XX představuje průkopnický technologický program, který působivým způsobem naznačuje podobu budoucího, sériově vyráběného čtyřdveřového sportovního vozu Mercedes-AMG.
Se třemi elektromotory s axiálním magnetickým tokem a od základu nově vyvinutým vysoce výkonným trakčním akumulátorem představuje značka z Affalterbachu revoluční konstrukci pohonu, který přináší zcela novou dimenzi jízdních výkonů. Koncept zahrnuje množství technických řešení určených pro použití i v dalších sériových modelech založených na platformě AMG Electric Architecture (AMG.EA) pro vysoce výkonné vozy.
V téměř šedesátileté historii značky Mercedes-Benz ve výrobě výkonných a sportovních vozů bylo pohonné ústrojí vždy srdcem auta. Tým v Affalterbachu na tuto tradici navazuje s modelem Concept AMG GT XX, který představuje revoluční technologii pohonu v podobě inovativního elektromotoru s axiálním magnetickým tokem.
Jeho technologický základ původně vyvinula britská společnost YASA, která se specializuje na elektromotory a je stoprocentní dceřinou společnosti Mercedes-Benz AG. Inovativní elektromotory poskytují vysoký výkon v mimořádně kompaktním provedení a do sériové výroby u značky Mercedes-AMG vstoupí v roce 2026.
Díky maximálnímu výkonu přes 1 000 kW může Concept AMG GT XX dosáhnout nejvyšší rychlosti překračující hranici 360 km/h. V kombinaci s novým, vysoce výkonným trakčním akumulátorem dosahují tři elektromotory s axiálním magnetickým tokem zcela nové úrovně, zejména pokud jde o trvalý výkon. Díky tomu lze studii vozu Concept AMG GT XX opakovaně používat až na hranicích jejích možností a nabídnout novou úroveň nepřetržitého výkonu, která byla ve světě elektromobility, až dosud, prakticky nemyslitelná.
Akumulátor zůstává v optimálním teplotním rozmezí i během intenzivní jízdy, což umožňuje zajistit nejen špičkové výkony na silnici, ale také extrémně rychlé nabíjení. Koncepční vozidlo dokáže za přibližně 5 minut dobít energii na dojezd přibližně 400 kilometrů (dle simulací testu WLTP), což zhruba odpovídá vzdálenosti z Affalterbachu do Spa-Francorchamps. Po ukončení nabíjení může automobil okamžitě opět poskytnout plný výkon, což je naprosto bezprecedentní schopnost.