Modely Peugeot 308 a 308 SW nově v elektrické verzi

Obě verze karoserie nového Peugeotu 308, hatchback a SW, které jsou již k dispozici jako plug-in hybridy, budou od roku 2023 nabízeny také ve 100% elektrické variantě. Peugeot se tak stane prvním evropským výrobcem, který nabídne 100% elektrické kombi. Vozy 308 a 308 SW budou poháněny zcela novým elektromotorem o výkonu 115 kW (156 k). Dle úrovně výbavy budou poskytovat dojezd přes 400 km.
 

Design nových vozů Peugeot E-308 a E-308 SW vychází z DNA značky Peugeot. Prodloužená přední kapota zvýrazňuje siluetu, linie jsou smyslné a ostře vybroušené a uprostřed masky chladiče se vyjímá nový znak značky. Celková optimalizace architektury umožňuje efektivní využití prostoru kabiny, z čehož profituje celá posádka vozu. Přední světelný podpis ve tvaru tesáků rámují světlomety Matrix LED, které stejně jako zadní LED světla ve tvaru tří lvích drápů připomínají příslušnost řady 308 k rodině značky Peugeot.

Pro 100% elektrické verze vozů Peugeot 308 a 308 SW byla speciálně vyvinuta nová 18palcová hliníková kola. Velká péče byla věnována jejich aerodynamické účinnosti, aby se optimalizoval výkon vozu. Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW uvedou na trh zcela nový plně elektrický motor o výkonu 115 kW (156 k) a s točivým momentem 260 Nm (dostupným od 0 km/h). Tento elektromotor bude pohánět vůz bez hluku, bez vibrací a bez emisí CO2. Elektrická varianta doplní současnou nabídku modelové řady 308 zahrnující hybridní plug-in verze o výkonu 180 k/132 kW a 225 k/162 kW a spalovací motory.

Redukční převodovka vozů Peugeot E-308 a E-308 SW optimalizuje dojezd při zachování vysoké úrovně výkonu a odezvy specifické pro elektromotory. Rovněž baterie je nové generace. Jedná se o vysokonapěťovou baterii s kapacitou 54 kWh (51 kWh užitečné energie) s novým chemickým složením, s konečným podílem 80 % niklu – 10 % manganu – 10 % kobaltu. Pracuje při napětí 400 V a umožňuje dojezd více než 400 km.1

Konstruktéři vozů PEUGEOT E-308 a E-308 SW se zaměřili především na účinnost. Kombinace inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A) umožnila dosáhnout pozoruhodně nízké průměrné spotřeby energie: 12,7 kWh na 100 km, což je mezi 100% elektromobily v segmentu C referenční hodnota.

Součástí standardní výbavy je palubní třífázová nabíječka s výkonem 11 kW. Nabíjecí zásuvka umožňuje všechny režimy nabíjení. Prostřednictvím 100kW veřejné nabíječky je možné dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za méně než 25 minut.

Nové vozy Peugeot E-308 a E-308 SW budou k dispozici v úrovních výbavy Allure a GT. Přijdou na trh v polovině roku 2023. Pro evropský a světový trh se budou vyrábět ve francouzských Mylhúzách.