Účast automobilky DS ve Formuli E pomáhá vývoji elektromobilů

Divize DS Techeetah dosáhla během čtyř sezón závodů Formule E se svým monopostem „Gen2“ několika rekordů: dva tituly pro tým a dva tituly pro jezdce, deset vítězství, čtrnáct pole position a dvacet osm umístění na stupních vítězů. Tým DS Performance již zahájil vývoj třetí generace monopostu, se kterým se postaví na start závodů od ledna 2023.

Společnost DS Automobiles vstoupila v roce 2015 do Formule E jako první prémiový výrobce a po celou dobu vývoj tohoto 100% elektrického seriálu následuje. S monopostem první generace vybaveným motorem o výkonu 200 kW a baterií o kapacitě 28 kWh získala společnost DS Automobiles pět vítězství a dvakrát se umístila na stupních vítězů v hodnocení týmů.

DS Automobiles, jediný výrobce, který se zúčastnil všech sezón Formule E, se díky týmu své divize DS Techeetah zapsal do všech čtyř sezón monopostu „Gen2“. S výkonem zvýšeným na 250 kW a baterií o kapacitě 52 kWh získal tým DS Techeetah dva tituly v Poháru jezdců a dva tituly v Poháru jezdců (Jean-Éric Vergne v roce 2019 a António Félix da Costa v roce 2020). Během těchto čtyř sezón si tým sídlící v pařížském regionu připsal v 55 závodech rekord v počtu vítězství (10), v počtu pole position (14) a v počtu umístění na stupních vítězů (28), přičemž každý rok skončil v první trojici hodnocení týmů.

Budoucí monopost již vyjel

Společnost DS Automobiles využila této série rekordů získaných s druhou generací vozů Formule E a zahájila vývoj třetí generace monopostu, nejvýkonnějšího a nejpokročilejšího 100% elektrického monopostu.

Práce byly zahájeny v letošním roce. S výkonem zvýšeným na 350 kW a schopností rekuperovat 600 kW energie vyrobené přední a zadní nápravou bude tento nový monopost nejrychlejší a nejefektivnější, jaký byl kdy vyroben.

Souběžně s tímto vývojem společnost DS Automobiles pokračuje ve vytváření úzkých vazeb mezi výzkumem divize DS Performance a budoucností svých sériových modelů. Prototyp DS E-Tense Performance, který byl představen již na začátku roku 2022, slouží jako vysoce výkonná laboratoř pro testování a ověřování nových technologií. Vůz, vybavený dvěma elektromotory o  celkovém výkonu 600 kW a baterií s inovativním chemickým složením, dokáže zrychlit na 100 km/h za pouhé 2,0 sekundy. Získané zkušenosti povedou velmi brzy k představení zcela nového elektromotoru, který bude výkonnější a účinnější a bude určen pro sériové modely E-Tense.