Volvo investuje10 miliard švédských korun do továrny na elektrické vozy

Společnost Volvo Cars chce prostřednictvím své příští generace čistě elektrických vozů nabídnout zákazníkům delší dojezd, rychlejší nabíjení a nižší náklady, přičemž má současně v plánu dosáhnout nových milníků v oblasti automobilové bezpečnosti a udržitelnosti.

Aby mohla svém ambice uskutečnit, rozhodla se v následujících letech investovat do své švédské továrny Torslanda 10 miliard švédských korun, aby ji plně připravila na výrobu příští generace čistě elektrických vozů. Ivestice představují další kroky na cestě k naplnění ambice společnosti Volvo Cars stát se do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozidel a současně odrážejí závazek automobilky i do budoucna dlouhodobě působit ve svém rodném městě Göteborgu.

„Prostřednictvím zmíněných investic děláme důležitý krok směrem k naší plně elektrické budoucnosti a souběžně se připravujeme na příchod ještě vyspělejších a lepších elektrických vozů Volvo,“ uvedl Håkan Samuelsson, generální ředitel automobilky. „Torslanda je naší největší továrnou a jako taková sehraje zásadní roli v naší probíhající transformaci, na jejímž konci se naše společnost stane do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozů.“

Nejvýznamnější a nejvíce vzrušující změnou realizovanou v rámci tohoto investičního balíčku je zavedení strojů určených k odlévání velkých hliníkových dílů karoserie pro elektrické modely Volvo příští generace. Odlévání velkých dílů přináší celou řadu výhod z hlediska udržitelnosti, nákladů i vlastností vozu a Volvo Cars patří mezi první automobilky, které do tohoto procesu vkládají své investice. Odlitím hlavních částí struktury podlahy jako jednoho hliníkového dílu dojde ke snížení hmotnosti vozu a zlepšení jeho energetické účinnosti, na což navazuje prodloužení dojezdu elektrického vozu. Toto řešení současně umožňuje konstruktérům automobilky Volvo optimálně využít dostupný prostor v kabině a v zavazadlovém prostoru, čímž dojde ke zvýšení celkové všestranné využitelnosti vozu.

Úkolem nové továrny na montáž akumulátorů bude integrace akumulátorových článků do struktury podlahy vozu. Pokud jde o rekonstrukci montážní dílny, hlavním smyslem je její přizpůsobení potřebám plně elektrických vozů příští generace a novým procesům, jako je například bod prvního spojení karoserie s podlahou vozu.

Továrenský komplex Torslanda má roční výrobní kapacitu 300 000 vozů, přičemž je jedním z nejdéle fungujících výrobních závodů automobilky Volvo Cars. Továrna byla slavnostně otevřena již v roce 1964 švédským králem Gustavem VI. Adolfem a po dlouhou dobu byla největším samostatným výrobním závodem v zemi. V současné době funguje v továrně Torslanda třísměnný provoz a je zde zaměstnáno kolem 6 500 lidí.