Volkswagen se stal v Evropě lídrem v prodeji elektromobilů


Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí. Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem už 144 tisíc těchto vozů. Z interní studie vyplývá, že 50 procent kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. 

Průměrný podíl nových zákazníků u ostatních modelů značky Volkswagen je cca 36 procent. Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku. Také v celé západní Evropě byl model ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů. Ve snaze uspokojovat vysokou poptávku sjíždí z montážních linek závodů v Cvikově a Drážďanech celkem 1200 vozů denně. V Cvikově se elektrický bestseller vyrábí na obou montážních linkách v třísměnném provozu. Výroba byla spuštěna navíc i v čínském Antingu pro lokální trh – tento model bude na čínský trh uveden letos na podzim.

Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %).