Veletrh e-SALON se blíží! Již nyní Vám jeho vystavovatele představíme v první části rozhovoru s Janou Nosálovou, ředitelkou veletrhu

O čem vlastně veletrh e-SALON bude? Na co se můžeme v rámci veletrhu těšit? Kdo bude vystavovat? Jaký bude doprovodný program?

To vše a ještě mnohem více Vám prozradí Jana Nosálová, ředitelka veletrhu e-SALON. První část rozhovoru přinášíme právě teď.


Představte nám v krátkosti veletrh e-SALON. Co akce návštěvníkům přinese?  Pokud se nepletu, nic podobného nemá aktuálně v evropském měřítku srovnání....

Poprvé v historii se v České republice představí veletrh zaměřený na e-mobilitu. Proběhne ve dnech 15. do 18. listopadu v PVA EXPO Praha a přinese i zajímavý doprovodný program určený bude laické i odborné veřejnosti. Na akci věnované čisté mobilitě se představí ekologická auta lídrů v této oblasti. Hlavními tématy budou nejen automobily s alternativním pohonem, autonomní mobilita, ale i nabíjecí a plnicí infrastruktura, smart cities, carsharing, doplňky související s mobilitou nebo finanční a leasingové služby. Návštěvníky veletrhu společně seznámíme s inovacemi a trendy v tomto oboru.

Kdy vznikla myšlenka uspořádat zde akci takových rozměrů?

Myšlenka uspořádat takovýto typ akce vznikla na jaře loňského roku a je to společný projekt dvou spoluorganizátorů – společnosti ABF, a.s. a PRIMA TV, která je zároveň i hlavním mediálním partnerem spolu s pořadem Autosalon. 

Akce tohoto typu se konají v Německu (např. v Mnichově), ale většinou jsou součástí nějakého rozsáhlejšího veletrhu (zaměřeného třeba na ekologické zdroje energií), tedy ne vždy se jedná o akci zaměřenou pouze na elektromobilitu. Ale u nás k tomu musíme přistupovat tak, že se jedná o lokální akci a že elektromobilita v ČR je zatím ještě v plenkách.

Heslem e-SALON  je „přehlídka čisté mobility“; veletrh tedy nabídne veškeré alternativní pohony, nebo se bude soustředit pouze na elektromobilitu?

Ano, na veletrhu budou představeny automobily s alternativním pohonem (CNG, elektromobily, hybridy, plug-in hybridy a některá další možná paliva – LNG, vodík, biopaliva), ale návštěvníci uvidí i ostatní mobilitu na alternativní pohon, jako např. elektrické motocykly, elektrokola a další vozítka.

 Bude možné se seznámit i s dalšími současnými trendy automobilového provozu? Ať už je řeč o sdílení aut, autonomním provozu, smart cities apod....?

Na výstavě bude k vidění řada současných trendů. Služba sdílení automobilů (carsharing) v kombinaci s elektromobily je v současné době velmi frekventovaným pojmem při rozvoji čisté městské mobility, a to jak v zahraničí, tak v České republice. Na veletrhu bude tato služba prezentována společnostmi car4way a e-cars rent.

Návštěvník tu potká, tipuji, celou řadu novinek světových automobilek, ale co dalšího bude kromě aut k vidění?

Na veletrhu bude představeno hned několik vozů v českých premiérách. První z nich bude například národní premiéra Audi e-tron, jejíž slavnostní odhalení proběhlo začátkem září v San Francisku. Další premiéru představí Toyota. Ta v loňském roce oslavila 20 let od uvedení prvního hybridního modelu Toyota Prius, aktuálně nabízí v ČR celkem sedm modelů s plně hybridním pohonem. Na e-SALON představí kompletní hybridní řadu - modely Yaris, Auris, C-HR, RAV4 a Prius Plug-in, které doplní jedna ze zásadních novinek příštího roku, Toyota Camry. Vodíkovou budoucnost pak bude reprezentovat model Toyota Mirai.

Na poli alternativních pohonů je v prémiovém segmentu výjimečnou značkou Lexus, protože full hybridní technologii nabízí u všech svých modelů. Účast na e-SALON pojal Lexus velmi vážně, návštěvníkům představí kompletní modelovou řadu, která je již dnes velmi široká a rozmanitá. Hlavním lákadlem na stánku této značky by pak měla být ne jedna, ale rovnou dvě české premiéry vozů. České veřejnosti představí dva zbrusu nové modely, a to nový manažerský sedan vyšší střední třídy Lexus ES a městský crossover Lexus UX.

Volkswagen Užitkové vozy zas představí nový model e-Crafter, který s elektrickým pohonem a nulovými emisemi přepraví až 1,72 tuny nákladu a byl vyvinut pro všechny společnosti, které jsou aktivní v centrech měst, ať se jedná o doručovací, kurýrní a další logistické služby, řemeslníky, maloobchodníky, dodavatele energií nebo provozovatele kyvadlové dopravy či taxislužby. S dojezdem až 173 kilometrů podle metodiky EU a záměrným omezením nejvyšší rychlosti na 90 km/h uspokojí e-Crafter bez problémů veškeré reálné požadavky na lehký užitkový vůz pro každodenní provoz ve městě.

Druhá část rozhovoru bude uvřejněna v pátek 19. října.