Viago Bologna a Venice: české elektroskútry v italském stylu

​Nová česká značka elektrických skútrů a motorek ViaGo, kterou uvedla na trh společnost SWS, představuje dva nové dvoumístné modely Bologna a Venice. Už jejich názvy napovídají, že se jedná o skútry laděné do populárního a designově atraktivního italského stylu.

ViaGo Bologna je elektro skútr designovaný na první pohled do tradičního italského retro stylu a kombinuje kvalitní provedení, materiály a atraktivní cenu.  Ze všech elektrických skútrů a motorek ViaGo nabízí právě Bologna největší výběr variant – objednat ho lze s motorem o výkonu 2 nebo 4 kW, oba buď v základním provedení Classic nebo ve výbavě Deluxe s alarmem, GPS čipem pro snadnou kontrolu polohy skútru, celou řadou chromových doplňků včetně předního a zadního sklopného nosiče a stylovými pneumatikami s bílými bočnicemi. Na zadní nosič lze navíc v barvách identických se skútrem samostatně dokoupit kufr, do kterého se pohodlně vejde i přilba. K základnímu modelu Classic lze doplňky objednat i samostatně.

Viago Bologna váží podle zvolené konfigurace od 115 do 125 kg a je možné ji zatížit až 150 kg. Modely s 2kW motorem dosahují maximální rychlosti 45 km/h, výkonnější verzi lze rozjet až na úctyhodných 85 km/h. Podle toho, zda objedná zákazník variantu s jednou nebo dvěma Li-Ion bateriemi, nabízí skútr dojezd až 50, respektive 100 kilometrů. O spolehlivé a bezpečné brždění se starají kotoučové hydraulické brzdy. 

ViaGo Venice je skútr v neotřelém dominantním designu, který je téměř k nerozeznání od motocyklu se spalovacím motorem. Navzdory maximální rychlosti omezené na 45 km/hod se může pochlubit překvapivou akcelerací, která mu umožňuje rychlý start na křižovatkách. Díky konstrukci a optimalizovanému těžišti je manipulace s ním i přes váhu 112 kg velmi snadná a motocykl uveze zátěž až 150 kg. Z celé řady elektrických skútrů a motorek ViaGo nabízí právě Venice nejautentičtější pocit jízdy ve srovnání s opravdovou motorkou. S tím korespondují i na obou kolech použité výkonné kotoučové hydraulické brzdy.

Jeho přední části dominují dva velké světlomety a na přístrojové desce umístěný velmi jasný displej. Pro uložení věcí je přímo pod sedadlem k dispozici prostorný a zamykatelný zavazadlový prostor.  Kromě volby barvy si zákazník může zvolit jednu ze dvou variant kapacit Li-Ion baterie (20 nebo 40 Ah). Od toho se odvíjí i dojezd až 50 či 100 kilometrů. Venice je třeba nabíjet v dosahu běžné elektrické zásuvky s napětím 220 V a jeho plné dobití trvá 6 hodin.

Na všechny uvedené skútry je nutná registrace SPZ a zajištění povinného ručení. Modely s maximální rychlostí do 45 km/h mohou řídit osoby starší 15 let s řidičským oprávněním skupiny AM, výkonnější stroje vyžadují řidičský průkaz skupiny B a dosažení věkové hranice 18 let.