Nákladní vozy Hyundai s palivovými články jsou oblíbené ve Švýcarsku

Těžká elektrická nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell, provozovaná ve flotilách švýcarských společností, nedávno překonala celkovou ujetou vzdálenost 10 milionů kilometrů. 

Uvedeného úspěchu bylo dosaženo za pouhé tři roky a osm měsíců od uvedení modelu XCIENT Fuel Cell do švýcarského provozu v říjnu 2020. V současnosti je ve Švýcarsku v provozu celkem 48 vozů XCIENT Fuel Cell. Velkosériově vyráběné těžké nákladní vozidlo s elektrickým pohonem je poháněno dvěma systémy palivových článků o výkonu 90 kW (celkový výkon 180 kW) a elektromotorem, který poskytuje nejvyšší výkon 350 kW. Maximální dojezd přesahuje 400 km.

Flotila běžných nákladních vozidel s pohonem na naftu by ujetím 10 milionů kilometrů uvolnila do ovzduší přibližně 6300 tun oxidu uhličitého. Takové množství za rok pohltí asi 700 000 borovic. Elektrické vozy XCIENT Fuel Cell tak přinesly významné snížení emisí, které je ekvivalentem vysázení borovicového lesa pokrývajícího plochu 508 hektarů (více než 5 milionů metrů čtverečních).

Všechna těžká nákladní vozidla XCIENT Fuel Cell provozovaná ve Švýcarsku spotřebovávají pouze zelený vodík, při jehož výrobě nejsou vypouštěny žádné emise oxidu uhličitého, a přispívají tak k vybudování ekologického vodíkového řetězce v Evropě.

Tento úspěch také sehraje významnou roli v dalším vývoji vodíkových palivových článků. Hyundai bude na základě analýz provozních dat (počty ujetých kilometrů, množství spotřebovaného vodíku a výkonové charakteristiky sad palivových článků) dál zdokonalovat svou technologii, kterou následně využije v různých druzích vozidel.