Francouzský prezident bude jezdit ekologickým Renaultem
Kancelář prezidenta Francie si jako své oficiální vozidlo vybrala nejnovější model v segmentu D, Renault Rafale. Vůz navržený týmy v designérském centru Renault v Guyancourtu v souladu s novým formálním jazykem, který inicioval Gilles Vidal, ředitel designu značky Renault, zahajuje novou éru vizionářského, elegantního a odvážného designu značky.
Dne 14. července 2024 se prezident Francie zúčastnil tradiční vojenské přehlídky z Elysejského paláce na Avenue de Friedland ve vozidle, které bylo speciálně vybaveno tak, aby splňovalo požadavky prezidentské funkce. Technologický a vysoce výkonný Renault Rafale, který dostal Elysejský palác k dispozici, má barvu karoserie "Nocturnal Blue", masku chladiče zdobenou odstupňovanou vlajkou v barvě trikolóry, odnímatelné držáky na praporky, modré, bílé a červené křídelní znaky na předních dveřích a speciální 20palcová kola.
Nový model Renault Rafale E-Tech full hybrid doplnil rodinu modelů s hybridními motorizacemi E-Tech na platformě CMF-CD. Na českém trhu je první fázi uvedení nabízen ve dvou výbavových stupních techno a esprit Alpine v kombinaci s motorizací E-Tech full hybrid o výkonu 200 koní, která nabízí nejnižší spotřebu ve své kategorii – 4,7 l/100 km. Do konce roku bude k dispozici výkonnější motorizace E-Tech 4×4 s výkonem 223 kW. Tato verze bude vybavena přídavným elektromotorem na zadní nápravě a bude rovněž využívat specifické nastavení podvozku.
Co se týká historie vozů prezidentů Francouzské republiky, klíčovou roli mezi nimi hrála zunačka Renault. V roce 1920 prezident republiky poprvé použil vůz Renault 40 CV, který zůstal v provozu až do roku 1928. Tento vůz, který používali Paul Deschanel, Alexandre Millerand a Gaston Doumergue, znamenal začátek prezidentské motoristické éry. V té době šlo o vzorový luxusní model značky Renault. Od té doby si vůz Renault pro své oficiální cesty vybralo nejméně 12 prezidentů republiky. Poslední z této dlouhé řady, Renault Espace V, dostal Elysejský palác k dispozici v roce 2016.