Budoucnost elektrických rally ukazuje model Opel Mokka GSE Rally

Nový Opel Mokka GSE Rally je prvním rally vozem vyvinutým podle nových regulí FIA eRally5. Nabízí špičkový výkon 207 kW a točivý moment 345 Nm. Poprvé se představí na ELE Rally Eindhoven 23. a 24. května.

Z vnějšku Mokka GSE Rally přitahuje okamžitě pozornost, především díky výraznému nápisu „OMG! GSE“, žlutým brzdovým třmenům vpředu a žlutým ráfkům vzadu. Na střeše zaujme výrazný otvor pro sání vzduchu, na černé kapotě je bílo-žlutý nápis „Mokka GSE RALLY“.

Špičkový elektrický výkon 207 kW/280 k a točivý moment 345 Nm v kombinaci se sofistikovanou technologií ze světa motorsportu slibují výkony na úrovni vozu třídy Rally4. Vícelamelový samosvorný diferenciál a závodní převodovka spolu se zesílenými hnacími hřídeli a náboji kol jsou zárukou nekompromisních dynamických kvalit. Dokonale vyladěný odlehčený soutěžní podvozek s pružinami Bilstein má zesílené vzpěry McPherson vpředu, zadní náprava s torzní příčkou dostala speciálně upravené pružiny i tlumiče. Elektronické jízdní asistenty (např. ABS, ESP, asistent pro jízdu v pruzích, systém kontroly trakce) u Mokky GSE Rally chybí. Na základě zkušeností získaných z několika sezon s Corsou Rally Electric byly software řídicí jednotky motoru i baterie navrženy pro maximální efektivitu, ovladatelnost a výkon. Trakční baterie je sériová, její kapacita činí 54 kWh.

Stejně jako Opel Corsa Rally Electric má i Mokka GSE Rally ochranný rám (s FIA certifikací), rallyová sedadla se šestibodovými bezpečnostními pásy, speciální zapouzdření baterie a přídavnou ochranu podvozku. 400-Voltový trakční systém je nepřetržitě monitorován vyspělým řídicím systémem, v nepravděpodobném případě problémů s izolací by se okamžitě aktivoval varovný systém. V případě náhlého zpomalení (například při srážce) systém během několika desetin sekundy zcela vypne vysokonapěťový okruh. Mokka GSE Rally má navíc speciální hasicí systém s elektricky nevodivou hasicí látkou. Opel Mokka GSE Rally je prvním soutěžním vozem na světě, který byl vyvíjen podle nových předpisů FIA pro kategorii eRally5. Rychlý prototyp by tak mohl být od sezony 2026 používán po celém světě v mnoha sportovních disciplínách.