Aerodynamický design umožní VW ID.7 dojezd až 700 km

ID.7 je prvním elektrickým reprezentantem značky Volkswagen v segmentu vyšší střední třídy.  Kromě nové generace pohonu přispívá k dlouhému dojezdu modelu ID.7 také jeho vytříbená aerodynamika.

U sedanu, jakým je ID.7, závisí přibližně 50 procent součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx na tvaru karoserie. Kola a pneumatiky mají vliv z 30 procent, 10 procent připadá na spodní část vozu a 10 procent na funkční otvory, už ze siluety téměř pětimetrového automobilu je na první pohled zřejmé, že je nové ID.7 dosud nejaerodynamičtějším modelem ID. 

Už v rané fázi produktového vývoje probíhala intenzivní optimalizace vnějšího designu, ale také spodní části vozu, kol a dalších detailů. Předpokladem pro dosažení optimálních výsledků byla úzká spolupráce mezi vývojáři a designéry. S

ID.7 disponuje téměř uzavřenou spodní částí vozu. Doplňkovou funkci mají nově vyvinuté spoilery před předními koly, které vedou vzduch s minimálními turbulencemi podél kol pod vozidlo. Boční aerodynamické vzduchové clony v předním nárazníku přispívají k efektivnějšímu obtékání přídě vzduchem. Rozšířené boční prahy zabraňují pronikání vzduchu v této části pod vůz a tvoří clonu před zadními pneumatikami. Proudění vzduchu pod vozem navíc usměrňují malé spoilery a kryty.

V komplexním procesu vývoje aerodynamiky byly zohledněny také další oblasti. Mezi ně patří funkční otvory na přídi, které přivádějí například vzduch k chladičům v přední části vozu. V modelu ID.7 je proudění vzduchu aktivně regulováno žaluziemi před chladiči, což snižuje aerodynamický odpor vzduchu. Elektricky ovládané žaluzie se otvírají až v okamžiku, kdy je nezbytné cílené chlazení agregátů a akumulátorové baterie. Aerodynamickou účinnost v oblasti zádě zvyšují ideálně tvarované dveře zavazadlového prostoru společně s designem difuzoru a bočními oddělovacími hranami.

Tým značky Volkswagen používal v aerodynamickém tunelu hliněné modely elektromobilu ID.7 v originální velikosti. Nové poznatky – například změny na zádi a odtokových hranách – byly na modelu realizovány frézováním s přesností na milimetr. Výsledkem detailní práce je součinitel aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,23, což je nejnižší hodnota v rámci celé rodiny modelů Volkswagen ID.