Letadlo „na baterky“ už není hudbou budoucnosti, ukáže e-SALON


Létá rychlostí 200 kilometrů v hodině, uveze dva pasažéry a k jeho rozpohybování stačí nabíječka. A navíc skvěle vypadá. Řeč je o elektroletadle ΦNIX, které si budou moci osahat návštěvníci veletrhu e-SALON už v polovině listopadu. Co dokáže tento malý zázrak a kam směřuje budoucnost letadel s alternativním pohonem?

Premiéra veletrhu čisté mobility e-SALON přinese mnoho unikátů ze světa alternativních pohonů. Nebudou to ale pouze silniční vozítka, své zastoupení mezi elektrickými trendy v PVA EXPO PRAHA bude mít i letecká doprava. A to díky letounu ΦNIX. Jedná se o elektrický dvousedadlový sportovní letoun, jehož předchůdci jsou benzínový Phoenix a elektrické letadlo Electra. Vyrábí jej konsorcium firem Pure flight solution v České republice a chlubí se unikátním designem s výbornými letovými vlastnostmi.

Klidně do zásuvky

Elektroletadlo do zásuvky? Žádný problém. V případě ΦNIXu je totiž možné zapojit jej do standardní sítě 230V, tento způsob ale trvá déle. Letadlo je možné vybavit i speciální nabíječkou, superchargerem Nikola, který během 20 minut nabije až 85 procent kapacity baterie a s použitím konektoru je schopen nabíjet i elektrické automobily.

Nabízí se otázka, proč letadlo s alternativním pohonem? „elektrické letadlo je již dnes chápáno jako velmi dobrá alternativa pro uživatele hlavně z hlediska výrazně nižších provozních nákladů s dobrou návratností investice. A pokud se budeme bavit o nabíjení akumulátorů energií z obnovitelných zdrojů, potom se bavíme i o alternativě, která skutečně značně snižuje ekologickou zátěž pro životní prostředí,“ říká Zdeněk Němec ze společnosti Sport Prop, která ΦNIX představí ve dnech 15. až 18. listopadu na veletrhu e-SALON na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA. Více na: www.e-salon.cz.

 

ΦNIX v číslech:

Vzletová hmotnost                                        600 kg

Rozpětí křídel                                                 11 m nebo 15 m

Dékla trupu                                                     6,5 m

Cestovní rychlost                                           200 km/h

Klouzavost bezmotorového letu                1:32 při 130 km/h

Kapacita baterií                                             35 kWh

Výkon motoru                                                60 kW

Spotřeba letu v ekorežimu                           10 kW

Výdrž                                                                2,5 h

Nabíjecí čas běžný                                         3 hodiny max.

Nabíjecí čas supercharger                           20 minut