Hyundai začal vyvážet systémy palivových článků do Evropy


 
Společnost Hyundai Motor Company zahájila vývoz svého patentovaného systému palivových článků do Evropy, kde ho budou využívat společnosti mimo automobilové odvětví včetně švýcarské firmy GRZ Technologies Ltd., využívající vodíková řešení.
 
Hyundai se tak stal výrobcem aut, který vyváží jak elektromobily s palivovými články, tak i samotné systémy palivových článků. Systém palivových článků využívá zkušenosti z několika desetiletí vývoje. Automobilka představila svůj první elektromobil s palivovými články v roce 2000 – Santa Fe FCEV. Po něm následoval v roce 2013 celosvětově první velkosériově vyráběný elektromobil s palivovými články na základě modelu ix35. V roce 2018 jej nahradila druhá generace SUV s palivovými články s označením NEXO. Nedávno společnost také úspěšně nalodila prvních 10 vozidel XCIENT Fuel Cell a odeslala je do Švýcarska. Jedná se o první velkosériově vyráběná těžká nákladní vozidla s palivovými články na světě.
 
Společnosti Hyundai Motor a GRZ Technologies od konce loňského roku intenzivně spolupracují na technologii pro skladování vodíku. GRZ disponuje technologií, která dokáže uložit pět až desetkrát víc vodíku než dosud, a to při tlaku méně než 30 barů. To je výrazně nižší tlak než v obvyklých palivových nádržích, v nichž je vodík uchováván pod tlakem 200 až 500 barů. Obě společnosti počítají do budoucna s nejrůznějšími dalšími možnostmi využití této technologie.
 
Společnost GRZ Technologies plánuje vyrábět na základě systému palivových článků Hyundai stacionární napájecí systém pro výrobu elektrické energie ve špičkách. Systém palivových článků přitom vychází z palivových článků používaných v modelu Hyundai NEXO.
 
Společnost Hyundai Motor Group prezentovala v prosinci 2018 dlouhodobý plán „Fuel Cell Vision 2030“, a znovu tak potvrdila své úsilí o urychlení vývoje vodíkové společnosti na základě svého globálního vůdčího postavení v oblasti technologie palivových článků. Hyundai Motor Group hodlá v rámci tohoto plánu vybudovat do roku 2030 výrobní kapacity pro 700 000 systémů palivových článků ročně pro automobily i neautomobilové produkty včetně plavidel, kolejových vozidel, dronů a generátorů elektrické energie.