Testovací jízdy formule s elektrickým pohonem




První fotografie z veletrhu e-SALON




Máte zájem o testovací jízdu?


Chtěli byste si vyzkoušet řídit hybrid či elektromobil? Postup je jednoduchý! Přijdte na veletrh, zamiřte do Haly 2D a registrujte se na testovací jízdu vámi vybraného modelu. K dispozici bude celkem 23 vozů. Těšit se můžete na automobily značek Jaguar, Lexus, Nissan, Tesla, Toyota, Volkswagen a další. 

Testovací jízdy budou probíhat každý den. První jízdy začínají v 10.30 hod., poslední v 17.00 hod. (v neděli 18. 11. pak v 16.00 hod.). V době od 13.00 do 14.00 hod. je provoz přerušen. Dle instrukcí se pak s vozidlem vydáte buď do kryté Haly 2, nebo na venkovní trasu. Tak vzhůru za volant!      



První ročník veletrhu e-SALON byl slavnostně zahájen!


Největší událost z oblasti čisté mobility, která se koná ve dnech 15. až 18. listopadu 2018 v areálu PVA EXPO PRAHA, byla slavnostně zahájena! Premiérový veletrh e-SALON představí národní premiéry elektromobilů světových značek, budoucnost čistých měst, alternativních pohonů nebo infrastruktury. Návštěvníci se seznámí s nadčasovými dopravními prostředky od elektromobilů, motorek, vozítek pro teenagery až po elektrické letadlo. Doprovodný program potěší odborníky, fanoušky mobility, ale i rodiny s dětmi. Pro veřejnost je veletrh přístupný od 16. listopadu. Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2018 je Skupina ČEZ.



Autogramiáda expertů pořadu AUTOSALON TV Prima


Autosalon TV PRIMA zve všechny své příznivce na autogramiádu, která se bude konat v sobotu 17.11. na stánku 4B05 v hale 4, a to hned dvakrát – v 10:00 a ve 13:00.



VIDEO: STUDIO E-SALON - IVO KAŠTAN


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého pátého dílu byl Ivo Kaštan, bývalý závodník Rallye Dakar a konstruktér elektrických vozíků (nejen pro handicapované).



VIDEO: STUDIO E-SALON - VLADIMÍR HEGER


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého čtvrtého dílu byl Vladimír Heger ze společnosti Heger-eu s.r.o.



Pro obchodníky




ElektrickeVozy.cz – webový magazín o dopravě budoucnosti


Svět se neustále mění a měnit se bude i do budoucna. Máme před sebou další velkou změnu,

tentokrát v dopravě? Nahradí elektřina spalovací pohon kompletně nebo bude elektromotor jen doplňovat současné motory?

Nejen to, ale mnohem více rozebírá moderní webový magazín ElektrickeVozy.cz a vy můžete být také u toho. Je to velmi jednoduché. Stačí pravidelně sledovat přímo webové stránky ElektrickeVozy.cz nebo sociální sítě tohoto magazínu – Facebook, Instagram, Twitter. A nic důležitého vám neunikne. Ale hlavně, můžete o společném tématu diskutovat s ostatními čtenáři a vyměňovat si své názory a zkušenosti, protože především o tom jakákoliv evoluce je.

Je to již 7 let, kdy si čtenáři mohli na stránkách ElektrickeVozy.cz přečíst první článek o tom, že budoucnost dopravy je v elektřině. “Vytušili jsme to čistě srdcem, protože tehdy ještě budoucnost elektromobilů byla hodně nejasná a spíše to vypadalo jako slepá ulička. Ale světe div se, je rok 2018 a budoucnost dopravy podle mnohých odborných názorů je opravdu v elektrickém pohonu, ať už plně elektrickém nebo alespoň částečně elektrickém, tzv. hybridním. Z průkopnického webu jsme se stali i jedním z největších informačních webů obecně o jakýchkoliv elektrických vozech. Měsíčně nás čte již přes 100 tisíc čtenářů.” říká Luboš Srb, zakladatel a vedoucí projektu ElektrickeVozy.cz.

Co všechno se na stránkách ElektrickeVozy.cz dozvíte? Prakticky vše důležité – od kratičkých novinek, přes představení nových elektrických aut a dalších typů vozidel, až po praktické testy a různé názory či zkušenosti redaktorů se vším, co pohání elektřina. Webový magazín ElektrickeVozy.cz přibližuje aktuální dění nejen kolem rozvoje elektromobility, ale obecně kolem elektrifikace vozidel v České republice i ve světě. Je právě elektřina tím, co bude pohánět veškerou dopravu nové éry. Přesvědčte se o tom sami.

 

 



Koncept Smart City bereme jako komplexní službu.


Koncept Smart City bereme jako komplexní službu.

Inteligentní energetika, elektromobilita, informační a komunikační technologie, pomoc s administrativní podporou a financováním

Najdete nás v HALE 3



VIDEO: STUDIO E-SALON - JAROMÍR VEGR


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého třetího dílu byl Jaromír Vegr, předseda Asociace pro elektromobilitu České republiky.



VIDEO: STUDIO E-SALON - STANISLAV CINGROŠ


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého druhého dílu byl Stanislav Cingroš, z firmy FITA Energy Solutions.



Letadlo „na baterky“ už není hudbou budoucnosti, ukáže e-SALON


Létá rychlostí 200 kilometrů v hodině, uveze dva pasažéry a k jeho rozpohybování stačí nabíječka. A navíc skvěle vypadá. Řeč je o elektroletadle ΦNIX, které si budou moci osahat návštěvníci veletrhu e-SALON už v polovině listopadu. Co dokáže tento malý zázrak a kam směřuje budoucnost letadel s alternativním pohonem?

Premiéra veletrhu čisté mobility e-SALON přinese mnoho unikátů ze světa alternativních pohonů. Nebudou to ale pouze silniční vozítka, své zastoupení mezi elektrickými trendy v PVA EXPO PRAHA bude mít i letecká doprava. A to díky letounu ΦNIX. Jedná se o elektrický dvousedadlový sportovní letoun, jehož předchůdci jsou benzínový Phoenix a elektrické letadlo Electra. Vyrábí jej konsorcium firem Pure flight solution v České republice a chlubí se unikátním designem s výbornými letovými vlastnostmi.

Klidně do zásuvky

Elektroletadlo do zásuvky? Žádný problém. V případě ΦNIXu je totiž možné zapojit jej do standardní sítě 230V, tento způsob ale trvá déle. Letadlo je možné vybavit i speciální nabíječkou, superchargerem Nikola, který během 20 minut nabije až 85 procent kapacity baterie a s použitím konektoru je schopen nabíjet i elektrické automobily.

Nabízí se otázka, proč letadlo s alternativním pohonem? „elektrické letadlo je již dnes chápáno jako velmi dobrá alternativa pro uživatele hlavně z hlediska výrazně nižších provozních nákladů s dobrou návratností investice. A pokud se budeme bavit o nabíjení akumulátorů energií z obnovitelných zdrojů, potom se bavíme i o alternativě, která skutečně značně snižuje ekologickou zátěž pro životní prostředí,“ říká Zdeněk Němec ze společnosti Sport Prop, která ΦNIX představí ve dnech 15. až 18. listopadu na veletrhu e-SALON na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA. Více na: www.e-salon.cz.

 

ΦNIX v číslech:

Vzletová hmotnost                                        600 kg

Rozpětí křídel                                                 11 m nebo 15 m

Dékla trupu                                                     6,5 m

Cestovní rychlost                                           200 km/h

Klouzavost bezmotorového letu                1:32 při 130 km/h

Kapacita baterií                                             35 kWh

Výkon motoru                                                60 kW

Spotřeba letu v ekorežimu                           10 kW

Výdrž                                                                2,5 h

Nabíjecí čas běžný                                         3 hodiny max.

Nabíjecí čas supercharger                           20 minut



Valeo – průkopník ve vývoji systému pro autonomní řízení


Tři technologické a sociální revoluce utvářejí největší historický vývoj v automobilovém průmyslu za poslední dobu: elektrifikace, autonomní vozidla a digitální mobilita. Tyto tři vzájemně propojené revoluce přinášejí rychlou, radikální změnu automobilů a způsob, jakým je používáme, přičemž vozidlo v klasickém pojetí postupně ustupuje do pozice chytrého auta, podobně jako byl telefon nahrazen chytrým telefonem.

 

Valeo, jako technologická firma je v epicentru všech těchto tří revolucí. Na e-SALON představíme technologie pro autonomní řízení, naše výzkumné a vývojové aktivity v České republice v tomto oboru a naše vlastní technologie pro e-mobilitu. Návštěvníci se mohou těšit mimo jiné na interaktivní ukázku toho, jak autonomní auto vnímá svoje okolí pomocí různých senzorů, jak rozpoznává chodce, auta, cyklisty a další objekty na silnici. Budou mít příležitost prohlédnout si testovací auto, které využíváme k vývoji a testování senzorů a softwaru. Ti odvážnější si mohou vyzkoušet virtuální jízdu po pařížském městském okruhu v našem prototypu autonomního auta Cruise4U.

 

Jsme průkopníkem ve vývoji systému pro autonomní řízení. Nabízíme nejširší spektrum senzorů zahrnující ultrazvukové senzory, kamery, systémy LiDAR (detekce pomocí laserových paprsků) či radary. Tato zařízení fungují jako oči a uši vozidla. S technologií SCALA® je Valeo první a zatím jediný výrobce v oblasti automotive, který sériově vyrábí laserové snímače. SCALA® je také jediný senzor na trhu, který dokáže detekovat jak pevné, tak pohyblivé předměty, a to do vzdálenosti až 150 m v zorném poli 145°. Sledování okolí vozidla je jednou z našich hlavních know-how. Zpracování dat pořízených těmito snímači je další oblastí high-tech znalostí a zkušeností. Náš software spojuje data stejným způsobem, jak mozek zpracovává informace z pěti lidských smyslů. Vyvíjíme také systémy umělé inteligence (AI), které vozům umožňují se samostatně učit. Algoritmy pro zpracování informací a systémy umělé inteligence jsou propojeny, aby umožnily vozidlu provádět vlastní rozhodnutí. Výsledky vývoje autonomních systémů jsme již ukázali během mnoha předváděcích jízd našeho prototypu autonomního vozidla Cruise4U, konkrétně při 24hodinovém testu po pařížském okruhu, či cestou po Evropě a po Spojených státech.

 

Výrazem „e-mobilita“ neoznačujeme pouze nástup elektromobilů, ale i různých hybridních řešení. Valeo, které vynalezlo systém Stop-Start používaný v milionech vozidel po celém světě, vyrábí zhruba 25 milionů 12V mild-hybrid systémů ročně. Stejně jako systémy Stop-Start pomáhají tyto technologie zvyšovat účinnost spalovacích motorů tím, že dochází k rekuperaci brzdné energie.

Valeo také vyvinulo hybridní systém spojující nízkonapěťový (48V) elektromotor s tradičním spalovacím motorem, který dokáže obnovit kinetickou energii získanou při brzdění a zpomalování a jež následně použije k pohonu vozidla. Valeo již podepsalo 25 smluv na toto mild-hybridní řešení snižující spotřebu paliva a emise CO2 přibližně o 10 %, a to za velmi přijatelné náklady.

V rámci společného podniku Valeo Siemens eAutomotive ale nabízíme samozřejmě i vysokonapěťové řešení (nad 60V) určené pro hybridní, plug-in hybridní i elektrické modely. V prvních čtrnácti měsících své existence společnost Valeo Siemens eAutomotive získala objednávky v celkové výši 10 miliard eur.

S 15% podílem na trhu v roce 2018 jsme lídrem také v oblasti chladicích systémů baterií, které jsou potřebné pro zajištění dostatečné životnosti a výkonu baterie.

Na CES 2018 měl světovou premiéru nový prototyp elektromobilu vybavený nízkonapěťovým (48V) systémem Valeo. Pro země a metropole, které se čím dál víc snaží redukovat emise CO2, nabízí toto řešení zcela nový úhel pohledu na budoucí podobu městské mobility.

Malý dvoumístný elektrický prototyp, jež lze dobíjet na jakékoli stanici, jede rychlostí až 100 km/h a na jedno dobití ujede až 100 km, je ideální prostředek pro krátké cesty a nízké rychlosti typické pro městský provoz. Elektrický vůz s 48V palubní sítí je také levnější (až o 20 %) než elektromobily s vysokým napětím, a to hlavně proto, že se obejde bez některých součástí a systémů, jež kvůli bezpečnosti musejí mít systémy s vysokým napětím. Díky tomu se může elektromobil s nízkonapěťovou sítí 48V prodávat za cenu do 7 500 eur, což je v přepočtu asi 193 000 Kč.

 



Veletrh elektromobility a čisté dopravy e-SALON poprvé v ČR v Letňanech!


Pražské výstaviště PVA EXPO hostí od 15. do 18. listopadu 2018 první ročník veletrhu e-SALON. Zajímat by měl nejen všechny fanoušky elektromobilů a čisté mobility, ale i příznivce budoucnosti v dopravě.

Mezi největší lákadla pochopitelně patří elektrická auta. Hlavní hvězdou výstavy bude Audi e-tron. Své první elektrické SUV ingolstadtská automobilka představila ve světové premiéře v polovině září v USA. Výstava e-SALON ale nabídne mnohem víc automobilových „elektrohrdinů“. Mezi nimi třeba Nissan LEAF nové generace, Hyundai Kona i Jaguar I-Pace, který je prvním ryze elektrickým vozem tradiční značky. Nabízí výkon 400 koní a dojezd až 470 km podle nejnovější normy WLTP. Renault jako jednička na trhu elektrických vozů v Evropě ukáže na e-salonu kompletní řadu svých elektromobilů. Návštěvníci akce tak uvidí nejmenšího zástupce modelové řady Renault Z.E model TWIZY s efektními výklopnými dveřmi, ale také vůz ZOE, s dojezdem až 300 km na jedno nabití.

„Kromě statické prezentace na stáncích budou některé vozy také k dispozici pro zkušební jízdy po areálu výstaviště. Mezi nimi třeba oblíbené elektromobily Tesla,“ doplňuje ředitelka výstavy Jana Nosálová. 

Budou i užitková auta do zásuvky

Volkswagen Užitkové vozy se pochlubí novým elektrickým modelem e-Crafter. S elektrickým pohonem a nulovými emisemi přepraví až 1,72 tuny nákladu. Na stánku značky Renault nebude chybět ani Renault KANGOO Z.E., který je nejprodávanější elektrickou dodávkou v Evropě. K jeho silným stránkám patří dojezd až 200 km v reálných podmínkách a několik karosářských provedení.

Plynaři nesmí chybět

Mezi alternativní pohony patří i auta na plyn. Například společnost Inoggy bude prezentovat elektromobily i vozidla na stlačený zemní plyn (CNG). Firma patří k předním evropským provozovatelům veřejné i firemní infrastruktury pro nabíjení elektromobilů s více než 7 tisíci nabíjecími místy ve 22 zemích.

Zaměřeno i na hybridy a vodík

Na ploše přesahující deset tisíc metrů čtverečních budou k vidění i hybridní novinky od Toyoty a její luxusní značky Lexus. Toyota oslavila loni 20 let od uvedení prvního hybridního modelu Prius. Za tu dobu prodala po celém světě víc než 12 milionů hybridů. Aktuálně v Česku nabízí celkem sedm modelů s plně hybridním pohonem. Na e-salonu se představí kompletní hybridní řada (Yaris, Auris, C-HR, RAV4, Prius Plug-in), které doplní jedna ze zásadních novinek příštího roku, Toyota Camry. Vodíkovou budoucnost pak bude reprezentovat model Toyota Mirai.

Elektrická infrastruktura jako na dlani

Bohatou nabídku e-SALONU doplní i prezentace výrobců a provozovatelů veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Infrastrukturu bude na e-salonu zastupovat například společnost Webasto, tedy přední německý výrobce pro automobilový průmysl. Dnes nabízí i nabíjecí stanice hlavně pro domácí použití. Zastoupeni budou i čeští výrobci nabíjecích stanic jako třeba společnost Voltdrive zabývající se kompletní dobíjecí infrastrukturou.

V doprovodném programu vyhlášení ankety EcoCar roku

Součástí veletrhu bude i start odborné ankety EcoCar roku. Experti v ní zvolí nejekologičtější vozidlo. „Součástí doprovodných akcí budou mimo jiné i odborné semináře s Asociací čisté mobility i konference i-City zaměřená na inteligentní ekologickou dopravu ve městech,“ připomíná Jana Nosálová. Veletrh pořádá společnost PVA EXPO PRAHA ve spolupráci s TV Prima a jejím motoristickým pořadem Autosalon. Výstava se bude konat ve dnech 15. – 18. listopadu 2018 na výstavišti v Letňanech.

(Pro širokou veřejnost bude otevřeno do 16. do 18. listopadu.)

Generálním partnerem veletrhu e-SALON 2018 je Skupina ČEZ

Elektromobilita je pro energetiku logickým trhem, Skupina ČEZ se jí proto systematicky věnuje již 10 let. Provozujeme největší síť veřejného dobíjení v ČR s více než 120 stanicemi. Rychlodobíjecí stanice vznikají i díky podpoře z evropského programu CEF (Connecting Europe Facility). Současně nabízíme širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro jednotlivce, firmy, municipality a kraje.



VIDEO: STUDIO E-SALON - PAVEL TOMÍČEK


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého třetího dílu byl Pavel Tomíček ze společnosti innogy Energo.



O Teslafan.cz


Člověk má již od nepaměti neustálou potřebu přesouvat se z místa na místo. Doprava se tak stala nedílnou součástí našeho běžného dne. S tím, jak se vyvíjí naše kultura a technické schopnosti, je i doprava den ode dne efektivnější. A abychom s ní udrželi krok, je potřeba vědět o všem novém, co se v této oblasti stane. Právě proto je tu webový magazín Teslafan.cz.

Na prahu nové éry

Cesta, která dříve trvala dny i týdny, dnes zabere jen několik hodin. Můžeme za to poděkovat průmyslové revoluci, která lidstvu přinesla takové vynálezy, jako je parní stroj, lokomotiva, motor a s ním spojený automobil. A zatímco James Watt a jeho současníci stáli u zrodu nové éry díky vynálezu a zdokonalování parního stroje, my máme tu čest stát na prahu další kapitoly dopravy, která bude psána silou elektrického motoru elektromobilu.

Když Nikola Tesla čaroval s elektřinou a vymýšlel způsoby, jak jí co nejlépe využít pro blaho lidstva, již tehdy na přelomu 19. a 20. století věděl, že elektrický proud bude možné využít v dopravě. Není proto náhodou, že po tomto geniálním vynálezci byla pojmenována automobilka Tesla, která se rozhodla přinést elektrickou revoluci do automobilového průmyslu a chce elektromobil do každé garáže.

Svět, ve kterém se sny stávají skutečností

Magazín Teslafan.cz pravidelně přináším svým čtenářům novinky o této automobilce a zve je do neuvěřitelného světa budovaného Elonem Muskem. Tento vizionář, miliardář a tak trochu i snílek bojuje již několika let za to, abychom naší planetě pouze nebrali, ale abychom o ni i pečovali a vážili si jí.

Náš magazín si zamilují všichni nadšenci do moderních technologií, kteří se zajímají o nejnovější trendy ze světa elektromobility, fascinuje je značka Tesla spolu s vozy, které vytváří a věří, že je možné vystřelit raketou automobil do vesmíru i dopravovat podzemním tunelem osoby přes celé město za několik málo minut.

Jsme největším magazínem tohoto druhu na českém webu a denně zprostředkováváme nové informace silné čtenářské základně tvořené 100 tisíci čtenářů měsíčně. Nalézt nás můžete také na Facebooku, kam přinášíme komunitě 36 tisíci fanouškům ty nejžhavější aktuality o elektromobilitě, Elonu Muskovi a všech jeho projektech spolu s tím nejzajímavějším, co se děje okolo samotných vozů Tesla a jejich majitelů.

Pojďte s námi nahlédnout do budoucnosti

Mezi naše čtenáře patří mladí nadšenci, kteří se v technologických novinkách cítí jako ryby ve vodě, ale i lidé ve středním věku, kteří se již nyní rozmýšlejí, který z elektromobilů se stane jejich dalším vozem. Nechybí však ani čtenáři v pokročilejším věku, kteří rozhodně nechtějí, aby jim ujel vlak a dychtivě jdou s tempem technologických trendů stále vpřed.

Teslafan.cz není jen dalším automobilovým magazínem. Teslafan.cz je oknem do neuvěřitelného světa, ve kterém se budoucnost stává realitou a svět se mění k lepšímu. Pojďte s námi toto okno otevřít a naplno si vychutnat pokrok, který nám 21. století přináší.



VIDEO: STUDIO E-SALON - ŠTĚPÁN PLESKAČ


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého druhého dílu byl Štěpán Pleskač, marketingový ředitel společnosti Apache. 

 



Spoluorganizátorem e-SALONu je PRIMA TV


Premiérový ročník veletrhu čisté mobility e-SALON má silný pilíř v rámci svého organizátorského týmu. K organizátorovi, společnosti ABF, a.s., se jako spolupořadatel do projektu připojila PRIMA TV. Populární česká televizní stanice v rámci svého prestižního a divácky oblíbeného magazínu Autosalon, ale také rozsáhlou mediální kampaní a další podporou napříč svým portfoliem, významně pomáhá raketově vzrůstajícímu zájmu veřejnosti a také odborníků i samotných vystavovatelů o veletrh.



DRUHÁ ČÁST ROZHOVORU S JANOU NOSÁLOVOU, ŘEDITELKOU VELETRHU e-SALON


 Bude možné si jednotlivé produkty a technologie na místě osahat? Projet elektromobilem, zkusit si jeho nabíjení... Počítáte třeba s nějakým blokem povídání současných uživatelů, ať už z řad jednotlivců, nebo firem, které takové vozové parky provozují?

Testovací jízdy bude mít téměř každá z automobilek – pro návštěvníky bude připravena registrace, kde si budou moci vybrat z prezentovaných značek a přihlásit se na testovací jízdu. Importéři budou parkovat své vozy na tyto jízdy podél haly 4 a bude vyhrazen i prostor pro demonstraci některých technologií (např. automatické parkování) apod. Vozy na testovací jízdy bude možné zapůjčit i u carsharingových společností, které se budou na výstavě také prezentovat.

Pro návštěvníky je připraveno navíc i testování elektrokol a dalších elektro vozítek. Společnost BESIP pak pro veřejnost připraví trenažér (motorky) a otočný simulátor (simulující převrácení auta na střechu), elektronické testy na elektrokola a další.

Na jaké zajímavosti veletrhu se můžeme těšit?

Další zajímavosti budou k vidění i na expozici značky Jaguar/Land Rover, která ukáže Jaguar I-PACE, první ryze elektrický vůz značky Jaguar s výkonem 400 koní, který nabízí dojezd až 470 km dle nejnovější normy WLTP. Vůz je prošpikován moderními technologiemi, jako je například hlasová asistentka Alexa, dokonce se sám dovede učit a odhadnout preference řidiče. Na další novinky se budou moci návštěvníci  těšit na expozicích značek Renault, Nissan, Hyundai či Tesla.

Kromě národních premiér  vozů se na veletrhu představí řada výrobců dobíjecích stanic a dodavatelů energií (ČEZ, Innogy, PRE, Pražská plynárenská)  – někteří budou umístěni na expozicích u automobilek, ale převážná většina výrobců nabízejících dobíjecí stanice bude umístěna v hale 3. K vidění budou např. produkty společností Siemens, Heger.eu, Green24 Holding, Voltdrive, Webasto, Elexim, Fita Energy Solutions, DEL, Zeroemission a dalších.

Budoucnost elektromobilů není zaměřena jen na dospělé, ale i na teenagery – Aixam je ideální parťák a dopravní prostředek do města nejen pro dospělé, ale i pro děti od 15 let. Vidět ho budou moci návštěvníci na stánku společnosti Auto-Roch s.r.o., která je výhradním importérem francouzské automobilové značky Aixam pro Českou republiku.

Veletrh ukáže návštěvníkům i víceúčelové a ekologické elektromobily značky ALKÈ, které působí na celosvětovém trhu více než 15 let. Jsou vhodné do měst, obcí, rekreačních a sportovních areálů, letišť, výstavních areálů, průmyslových areálů, zoologických zahrad nebo nemocnic a dalších zařízení, kde se dbá na šetrnost k životnímu prostředí a tichý provoz.

Na jaká další lákadla v rámci doprovodného programu můžete naše čtenáře pozvat?

Dovoluji si pozvat návštěvníky na stánek BESIP, kde se budou moci seznámit s problematikou bezpečného provozu na elektrokolech, jízdy v elektromobilu a vyzkoušet si, jak se bezpečně pohybovat v silničním provozu. Na stánku bude možné vyzkoušet e-testy, otočný simulátor dopravní nehody, elektrokola a další. Společnost Kuberg bude zájemcům o testovací jízdy zapůjčovat elektrokola na svezení. V průběhu výstavy bude možné navštívit i přednášky na zajímavá témata, která budou určena jak odborné (čtvrtek, pátek), tak široké veřejnosti (o víkendu).

Jaká je vaše osobní vize budoucnosti pohonů a provozu vůbec? Prosadí se elektromobilita, vodík, nebo úplně jiný alternativní zdroj a pohon? V jakém časovém horizontu? Patří podle vás budoucnost autonomnímu provozu?

Mezi lídry elektromobility na území Evropské unie podle registrací vozidel patří letos Německo, Norsko, Holandsko a Velká Británie. I tak v Evropě stále chybí významný veletrh orientovaný komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu. Nebo spíš chyběl. Také v České republice elektromobilita pomalu, ale jistě, nabírá síly. Tomuto segmentu trhu u nás vládnou značky Volkswagen, Nissan a BMW. A na trend elektricky poháněných vozítek už naskočili i výrobci motorek. Elektrický skútr letos například představila motocyklová divize BMW. To byla ještě před dvaceti lety těžko uvěřitelná záležitost. Ano, budoucnost je určitě v autonomním provozu – otázkou zůstává, zda ji ovládne elektromobilita či vodík, výhledově do 15 let?

 

 



Renault na e-SALONU


Renault, jednička na trhu elektrických vozů v Evropě, se zúčastní E-Salonu s kompletní řadou svých 100% elektromobilů.

Představí se celkem tři modely:

Prvním bude Renault TWIZY, nejmenší zástupce modelové řady Renault Z.E. Zaujme svými miniaturními rozměry, překvapivě prostornou kabinou a hravým charakterem. Díky výklopným dveřím ho na stánku rozhodně nepřehlédnete.

Dalším zástupcem modelové řady Z.E. bude vůz Renault ZOE, který budí zájem nejen svým minimalistickým designem, ale také dojezdem až 300 km v reálných podmínkách na jedno nabití.

Na stánku značky Renault samozřejmě nebude chybět ani Renault KANGOO Z.E., který je nejprodávanější elektrickou dodávkou v Evropě. K jeho silným stránkám bezesporu patří rekordní dojezd 270 km podle metodiky NEDC (až 200 km v reálných podmínkách) a několik karosářských provedení.



VIDEO: STUDIO E-SALON - HOSTEM MIROSLAV KUČERA


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého prvního dílu byl Miroslav Kučera ze společnosti eco Gear.​



Veletrh e-SALON se blíží! Již nyní Vám jeho vystavovatele představíme v první části rozhovoru s Janou Nosálovou, ředitelkou veletrhu


O čem vlastně veletrh e-SALON bude? Na co se můžeme v rámci veletrhu těšit? Kdo bude vystavovat? Jaký bude doprovodný program?

To vše a ještě mnohem více Vám prozradí Jana Nosálová, ředitelka veletrhu e-SALON. První část rozhovoru přinášíme právě teď.


Představte nám v krátkosti veletrh e-SALON. Co akce návštěvníkům přinese?  Pokud se nepletu, nic podobného nemá aktuálně v evropském měřítku srovnání....

Poprvé v historii se v České republice představí veletrh zaměřený na e-mobilitu. Proběhne ve dnech 15. do 18. listopadu v PVA EXPO Praha a přinese i zajímavý doprovodný program určený bude laické i odborné veřejnosti. Na akci věnované čisté mobilitě se představí ekologická auta lídrů v této oblasti. Hlavními tématy budou nejen automobily s alternativním pohonem, autonomní mobilita, ale i nabíjecí a plnicí infrastruktura, smart cities, carsharing, doplňky související s mobilitou nebo finanční a leasingové služby. Návštěvníky veletrhu společně seznámíme s inovacemi a trendy v tomto oboru.

Kdy vznikla myšlenka uspořádat zde akci takových rozměrů?

Myšlenka uspořádat takovýto typ akce vznikla na jaře loňského roku a je to společný projekt dvou spoluorganizátorů – společnosti ABF, a.s. a PRIMA TV, která je zároveň i hlavním mediálním partnerem spolu s pořadem Autosalon. 

Akce tohoto typu se konají v Německu (např. v Mnichově), ale většinou jsou součástí nějakého rozsáhlejšího veletrhu (zaměřeného třeba na ekologické zdroje energií), tedy ne vždy se jedná o akci zaměřenou pouze na elektromobilitu. Ale u nás k tomu musíme přistupovat tak, že se jedná o lokální akci a že elektromobilita v ČR je zatím ještě v plenkách.

Heslem e-SALON  je „přehlídka čisté mobility“; veletrh tedy nabídne veškeré alternativní pohony, nebo se bude soustředit pouze na elektromobilitu?

Ano, na veletrhu budou představeny automobily s alternativním pohonem (CNG, elektromobily, hybridy, plug-in hybridy a některá další možná paliva – LNG, vodík, biopaliva), ale návštěvníci uvidí i ostatní mobilitu na alternativní pohon, jako např. elektrické motocykly, elektrokola a další vozítka.

 Bude možné se seznámit i s dalšími současnými trendy automobilového provozu? Ať už je řeč o sdílení aut, autonomním provozu, smart cities apod....?

Na výstavě bude k vidění řada současných trendů. Služba sdílení automobilů (carsharing) v kombinaci s elektromobily je v současné době velmi frekventovaným pojmem při rozvoji čisté městské mobility, a to jak v zahraničí, tak v České republice. Na veletrhu bude tato služba prezentována společnostmi car4way a e-cars rent.

Návštěvník tu potká, tipuji, celou řadu novinek světových automobilek, ale co dalšího bude kromě aut k vidění?

Na veletrhu bude představeno hned několik vozů v českých premiérách. První z nich bude například národní premiéra Audi e-tron, jejíž slavnostní odhalení proběhlo začátkem září v San Francisku. Další premiéru představí Toyota. Ta v loňském roce oslavila 20 let od uvedení prvního hybridního modelu Toyota Prius, aktuálně nabízí v ČR celkem sedm modelů s plně hybridním pohonem. Na e-SALON představí kompletní hybridní řadu - modely Yaris, Auris, C-HR, RAV4 a Prius Plug-in, které doplní jedna ze zásadních novinek příštího roku, Toyota Camry. Vodíkovou budoucnost pak bude reprezentovat model Toyota Mirai.

Na poli alternativních pohonů je v prémiovém segmentu výjimečnou značkou Lexus, protože full hybridní technologii nabízí u všech svých modelů. Účast na e-SALON pojal Lexus velmi vážně, návštěvníkům představí kompletní modelovou řadu, která je již dnes velmi široká a rozmanitá. Hlavním lákadlem na stánku této značky by pak měla být ne jedna, ale rovnou dvě české premiéry vozů. České veřejnosti představí dva zbrusu nové modely, a to nový manažerský sedan vyšší střední třídy Lexus ES a městský crossover Lexus UX.

Volkswagen Užitkové vozy zas představí nový model e-Crafter, který s elektrickým pohonem a nulovými emisemi přepraví až 1,72 tuny nákladu a byl vyvinut pro všechny společnosti, které jsou aktivní v centrech měst, ať se jedná o doručovací, kurýrní a další logistické služby, řemeslníky, maloobchodníky, dodavatele energií nebo provozovatele kyvadlové dopravy či taxislužby. S dojezdem až 173 kilometrů podle metodiky EU a záměrným omezením nejvyšší rychlosti na 90 km/h uspokojí e-Crafter bez problémů veškeré reálné požadavky na lehký užitkový vůz pro každodenní provoz ve městě.

Druhá část rozhovoru bude uvřejněna v pátek 19. října.              



VIDEO: STUDIO E-SALON - HOSTEM RADEK SUCHÁNEK


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem dvacátého dílu byl Radek Suchánek ze společnosti SMARTEV CDS s.r.o.



Elektrická motorka Super SOCO TC


Malý a lehký elektrický moped s dojezdem až 160 km a vzhledem klasického motocyklu 50. let. Moderní technologie, nízká hmotnost a výborná obratnost jej předurčují pro rychlý a pohodlný průjezd městem.

www.super-soco.cz



VIDEO: STUDIO E-SALON - HOSTEM PETR SEMELKA


Studio e-salon přináší rozhovory s lidmi, kteří mají co říct k budoucnosti i současnosti ekologické dopravy. Hostem devatenáctého dílu byl Petr Semelka z firmy Eurogreen CZ.



Jaguar a Range Rover na veletrhu




Váš partner pro mobilitu


Rozšiřte svůj vozový park o elektromobily nebo CNG vozidla. innogy Vám k tomu zajistí dodávky paliva CNG, výstavbu CNG stanic, dodávku nabíjecích stanic a jednotný platební systém pomocí tankovacích CNG karet. Aktuálně v České republice provozujeme 30 veřejných CNG stanic a jsme jedním z předních evropských provozovatelů veřejné i firemní infrastruktury pro nabíjení elektromobilů s více než 7 tisíci nabíjecími místy ve 22 zemí. Doporučíme nabíjecí stanice dle vašich potřeb a dokážeme poskytnout přehledné údaje o nabíjení (kdo, kdy, kde, kolik) i rychlý servis. Pro firmy nabízíme slevový systém na palivo CNG. Naši motoristé používají naši aplikaci Navigace CNG stanic.

 

Přidejte se k nám.



Zveme Vás na stánek BESIP


Zveme Vás na stánek BESIP, kde se budete moci seznámit s problematikou bezpečného provozu na elektrokolech, jízdy v elektromobilu a jak se bezpečně pohybovat v silničním provozu. Na stánku bude možné vyzkoušet e-testy, otočný simulátor dopravní nehody, elektrokola a další.

 



Volkswagen Užitkové vozy


·         Světová premiéra modelu e-Crafter zahajuje novou éru užitkových vozidel

·         e-Crafter nabízí užitečnou hmotnost až 1,72 tuny

·         Elektricky poháněný skříňový vůz s vysokou střechou je specialistou do města

 

Praha, 5. září 2018 – Volkswagen Užitkové vozy představuje v Hamburku nový model e-Crafter1/2. S elektrickým pohonem a nulovými emisemi přepraví až 1,72 tuny nákladu. V září rozšíří e-Crafter o výkonu 100 kW (136 k) nabídku modelové řady Crafter o první velký lehký užitkový vůz značky s nulovými emisemi. S debutem elektrického skříňového vozu s vysokou střechou bude zároveň spuštěna ofenziva v oblasti elektrické mobility. Volkswagen Užitkové vozy bude postupně rozšiřovat svou produktovou řadu o vozidla s hybridním nebo zcela elektrickým pohonem.

 

Nový e-Crafter je ztělesněním progresivního přístupu. Vzhledem k tomu, že nevypouští do ovzduší žádné emise, je kompatibilní se všemi myslitelnými ekologickými zónami na celém světě. Zákazy vjezdu, které již byly zavedeny například v Hamburku nebo Paříži pro některé druhy pohonu a emisní třídy, se nebudou modelu e-Crafter týkat ani v dlouhodobém horizontu. I proto získal nový e-Crafter již před svým uvedením na trh ocenění „Evropská cena za trvale udržitelnou dopravu 2018“ v kategorii „Lehké užitkové a dodávkové vozy“.

 

Dojezd koresponduje se vzdálenostmi, které vozidla překonávají v praxi

 

Nový e-Crafter byl vyvinut pro všechny společnosti, které jsou aktivní v centrech měst, ať se jedná o doručovací, kurýrní a další logistické služby, řemeslníky, maloobchodníky, dodavatele energií nebo provozovatele kyvadlové dopravy či taxislužby. S dojezdem až 173 kilometrů podle metodiky EU a záměrným omezením nejvyšší rychlosti na 90 km/h uspokojí e-Crafter bez problémů veškeré reálné požadavky na lehký užitkový vůz pro každodenní provoz ve městě.

 

Tato konfigurace byla zvolena na základě náročných analýz mobility. Volkswagen Užitkové vozy vyhodnotil před zahájením vývoje modelu e-Crafter více než 210 000 provozních profilů u více než 1 500 zákazníků. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že většina řidičů ujede se svým lehkým užitkovým vozem každý den vzdálenost 70 až 100 kilometrů. Právě pro tak dlouhé trasy – absolvované s častými zastávkami a přerušeními jízdy – koncipoval Volkswagen Užitkové vozy nový model e-Crafter. Při koncepci modelu e-Crafter proto nebyla hlavní pozornost zaměřena na maximální, nýbrž na prakticky využitelný dojezd. A díky tomuto konceptu s kompaktnějšími akumulátory zůstává cena na úrovni konkurentů. V České republice bude možné e-Crafter objednávat na konci roku 2018 za předpokládou cenu od 1 700 000 Kč (bez DPH). Skelet karoserie nového modelu e-Crafter, stejně jako ostatní verze modelu Crafter, vyrábí závod Września (Polsko). Finální montáž elektrických komponentů probíhá v hlavním závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru.

 

Základem lehkého užitkového vozu s nulovými emisemi je druhá generace modelové řady Crafter

 

Volkswagen e-Crafter byl vyvíjen souběžně s verzemi, poháněnými vznětovými motory TDI Euro 6 s optimalizovanými emisemi. To přináší zásadní výhody. Vzhledem k tomu, že e-Crafter není elektromobilem, který vznikl dodatečnými úpravami a změnami konstrukce, nýbrž byl od začátku koncipován jako lehký užitkový automobil s nulovými emisemi, mohl Volkswagen Užitkové vozy optimálně využít uspořádání vozidla pro integraci komponentů elektrického pohonu. Lithium-iontové akumulátory jsou uloženy prostorově úsporně pod podlahou modelu e-Crafter. Díky tomu je možné využívat celý objem nákladového prostoru skříňového vozu s vysokou střechou a vnější výškou 2 590 mm: tedy 10,7 m3. To samé platí pro další důležité rozměry, jako je šířka mezi podběhy (1 380 mm) nebo výška nákladového prostoru (1 861 mm). Maximální užitečná hmotnost činí v závislosti na verzi 0,975 až 1,720 tuny.

 

Elektromotor, převodovka a diferenciál tvoří kompaktní modul

 

V přídi modelu e-Crafter je uložen synchronní elektromotor typu EEM85, který poskytuje nejvyšší výkon 100 kW a maximální točivý moment 290 N.m. Hnací síla je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím jednostupňové převodovky EQ 290, koncipované speciálně pro užitková vozidla. Elektromotor, převodovka a diferenciál tvoří kompaktní modul, který je vyráběn v závodě Kassel. Mezi další technické prvky systému pohonu patří řídicí jednotka motoru a tzv. výkonová elektronika. Ta reguluje toky elektrické energie s vysokým napětím mezi elektromotorem a akumulátory. Stejnosměrný proud (DC) z lithium-iontových akumulátorů je výkonovou elektronikou přeměňován na střídavý proud (AC). Měnič DC/DC vytváří napětí 12 V pro konvenční elektrickou síť vozidla.

 

Elektromotor s vysokým točivým momentem je pro velký Crafter ideální

 

Elektromotory poskytují maximální točivý moment prakticky od okamžiku rozjezdu. Tomu odpovídá i suverénní akcelerace modelu e-Crafter. Ať se jedná o městské části Treppenviertel v Hamburku Altoně nebo Montmartre v Paříži, e-Crafter podává díky stoupavosti 20 procent skvělé výkony i v městských uličkách se strmým stoupáním. Nový e-Crafter nulovými emisemi je zároveň velmi hospodárný. Kombinovaná spotřeba elektrické energie při užitečném zatížení 1,0 tuny činí 21,54 kWh/100 km.

 

Nabíjecí stanice CCS dokáže nabít akumulátory na 80 procent kapacity za 45 minut

 

Na nabíjecí stanici CCS o výkonu 40 kW (stejnosměrný proud) lze akumulátory (kapacita 35,8 kWh) nabít na 80 procent za pouhých 45 minut. CCS je zkratkou mezinárodně standardizovaného procesu nabíjení stejnosměrným proudem: Combined Charging System. Model e-Crafter je s touto metodou nabíjení kompatibilní již v sériové výbavě. K nabíjení lze použít také nástěnnou nabíječku se střídavým proudem o výkonu 7,2 kW. V tomto případě se akumulátory nabijí na 100 procent kapacity během 5 hodin a 20 minut. Tato metoda nabíjení bude v praxi využívána především přes noc v provozním areálu příslušné dopravní či logistické společnosti.

 

Inovativní asistenční, komfortní, informační a zábavní systémy

 

Jak již bylo uvedeno, vychází nový e-Crafter z druhé generace modelové řady Crafter, uvedené na trh v roce 2017. Technicky inovativní a vizuálně markantní Crafter patří i v roce 2018 mezi velmi úspěšné modely. Volkswagen Užitkové vozy zvýšil v období od ledna do června počet dodaných vozidel Crafter meziročně o 24,5 procenta na 26 800 vozidel.

 

Nový e-Crafter bude uveden na trh s nejmodernějšími asistenčními, komfortními, informačními a zábavními systémy. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné parkovací senzory Park Pilot včetně funkce pro ochranu bočních stěn (díky 16 ultrazvukovým senzorům po obvodu karoserie modelu Crafter snižuje riziko poškození vlastního vozu i ostatních vozidel při manévrování v těsném prostoru), Front Assist a zpětnou kameru. Crafter je navíc jako první užitkové vozidlo své třídy sériově vybaven multikolizní brzdou (může zabránit následným kolizím při nehodě). Ve výbavě nechybí ani asistent kompenzaci bočního větru. Mezi další prvky sériové výbavy modelu e-Crafter patří například LED světlomety (pro potkávací, dálková i denní světla), automatická klimatizace Climatronic, vyhřívání sedadel, tepelné čerpadlo a vyhřívané sklo čelního okna, komfortní sedadla a navigační systém „Discover Media“ s funkcí „App-Connect“ (propojení s aplikacemi chytrého telefonu), hlasovým ovládáním a Bluetooth rozhraním pro mobilní telefon. Prostřednictvím programu „Car-Net Guide & Inform“ lze využívat mobilní internetové služby.

 

Celoevropské testování v každodenním provozu u profesionálů

 

Volkswagen Užitkové vozy zapojil do vývoje progresivního lehkého užitkového automobilu velké zákazníky z různých evropských zemí. Zkušenosti a zlepšovací návrhy provozovatelů vozových parků byly analyzovány, aby mohla být nyní představená sériová verze modelu e-Crafter optimálně připravena na každodenní pracovní provoz. Na finálních praktických testech modelu e-Crafter se podílelo 25 společností z Německa, Nizozemí, Velké Británie a Švédska, které do svého vozového parku zařadily 38 předsériových vozidel. Crafter s nulovými emisemi zvládl tyto praktické testy bez ztráty květinky. Mimořádně důležitá je skutečnost, že i za nejnáročnějších podmínek bylo v každodenním provozu dosaženo průměrného dojezdu 100 kilometrů. Příklad hodnocení z odvětví kurýrních a logistických služeb: „ovladatelnost a nákladový prostor jsou přesvědčivé“. Model e-Crafter byl chválen také za „uspokojivé zrychlení i při maximálním zatížení“ i za celkově „vynikající jízdní komfort, obratnost a dobrou jízdní stabilitu“. Uznání si e-Crafter zasloužil rovněž za „komfortní a jednoduché řízení“ a „dobrou akceleraci“.

 

Přehled všech 25 společností, které se zúčastnily praktických testů:

 

  • Albert Heijn (supermarkety)
  • Cambridge City Council (hrabství Cambridge)
  • Coca-Cola (nápoje)
  • DHL (kurýrní a logistické služby)
  • dpd (kurýrní a logistické služby)
  • EnBW (energetika)
  • enercity (energetika)
  • Enercon (energetika)
  • Gatwick (londýnské letiště)
  • GLS (kurýrní a logistické služby)
  • GO! (kurýrní a logistické služby)
  • heijmans (stavební společnost)
  • Hermes (kurýrní a logistické služby)
  • Lekkerland (velkoobchod a logistika).
  • medux (pečovatelské služby)
  • N-Energie (energetika)
  • ocado (internetový supermarket)
  • Postnl (kurýrní a logistické služby)
  • Sandd (kurýrní a logistické služby)
  • Scania (užitková vozidla)
  • Southwark Council (londýnská čtvrť Southwark)
  • temps (malířské dílny)
  • UPS (kurýrní a logistické služby)
  • Volkswagen NL (dovozce v Nizozemí)
  • Volkswagen UK (dovozce ve Velké Británii)

 

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy:

„Nabízíme našim zákazníkům na celém světě nejlepší řešení pro přepravu.“ Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok. Volkswagen Užitkové vozy vypracovává v dialogu se svými zákazníky vhodné koncepce vozidel, jakož i telematická a logistická řešení pro šetrné využívání zdrojů s nejvyšší možnou efektivitou. V roce 2017 prodala značka cca 498 000 lehkých užitkových vozů, které vyrábí v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG). Volkswagen Užitkové vozy má na celém světě více než 21 000 zaměstnanců, včetně 14 000 zaměstnanců v závodě Hannover.

 

Poznámky:

1 = e-Crafter, užitečná hmotnost 0,975 tuny – spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 21,54 (kombinovaná), emise CO2 v g/km: 0 (kombinované), třída hospodárnosti: A+

 

Novinka! Informace o všech aspektech výrobního závodu v Hannoveru naleznete na:

https://www.facebook.com/VolkswagenNutzfahrzeugeMeinWerk/

 

 

Porsche Česká republika s.r.o.

Kontakt: Lenka Vaňková

Telefon:  +420 251 033 821

E-Mail: lenka.vankova@porsche.co.cz

www.vw-uzitkove.cz

www.facebook.com/VolkswagenUzitkoveVozy

www.vwn-presse.de